Ten Square Games podjęło decyzję o zamknięciu prac nad grą „Football Elite” po przeprowadzeniu analizy kosztów marketingowych w zestawieniu z potencjałem rynkowym, podała spółka.
„Decyzja o zamknięciu projektu została podjęta po przeprowadzeniu w czerwcu analizy kosztów marketingowych w zestawieniu z potencjałem rynkowym i zaangażowaniem graczy, którzy mogli testować nową grę. W ocenie zarządu, optymalizacja projektu zajęłaby wiele miesięcy, a poniesione koszty byłyby niewspółmierne do potencjalnych przychodów i rozmiaru segmentu tego typu gry” – czytamy w komunikacie.
Na dzień 30 czerwca 2022 r. wartość skapitalizowanych kosztów związanych z produkcją gry „Football Elite” wyniosła około 8,5 mln zł. Spółka dokona odpisu z tytułu utraty wartości aktywa niematerialnego w tej samej wysokości pod datą 30 czerwca 2022 r., podano także.
„Football Elite” zadebiutował w br. testowo na kilku najbardziej obiecujących rynkach – wraz z grami „Wings of Heroes” oraz „The Gang”.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wczesnych wyników 'Wings of Heroes’ i na rozwoju tego tytułu będziemy się koncentrowali w najbliższych miesiącach. Potencjał tej gry oceniamy bardzo wysoko, a odzew ze strony graczy jest tego potwierdzeniem” – powiedział prezes Maciej Zużałek, cytowany w komunikacie.
Spółka zapowiedziała, że w kolejnych miesiącach spółka wprowadzi na rynek dwie kolejne gry: „Undead Clash” i „Fishing Masters”.
„Do generowania wzrostów wyników spółki mają przyczynić się także nowe funkcjonalności we flagowych tytułach – 'Fishing Clash’ i 'Hunting Clash’. Ten Square Games jest liderem w segmencie wędkarskim i myśliwskim, a spółka stale powiększa potencjał obu rynków. Wprowadzane rozwiązania mają zachęcić nowe osoby do dołączenia do społeczności tych gier, jak i dać nowe doświadczenia osobom związanym z nimi od dawna” – podsumowano w komunikacie.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.
Źródło: ISBnews