Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 15-19 lutego br.
Forever Entertainment: Premiera gry „The Child’s Sight ” i „Assault on Metaltrone” na platformie Sony PlayStation 4 została ustalona na 26 lutego br. Gra „The Child’s Sight „i „Assault on Metaltrone” ukażą się na terenie Europy, Rosji i obu Ameryk. Cena pierwszej z gier ustalona została na 4,99 euro/USD, a drugiej na 6,99 euro/USD. Źródło: ISBnews
Huuuge: Akcje amerykańskiej spółki Huuuge zadebiutowały w piątek na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Kurs akcji na otwarciu sesji wyniósł 50 zł i był równy cenie akcji oferowanych. O godz. 10:03 kurs akcji rósł o 8,4% do 54,2 zł. „Jesteśmy firmą globalną, ale jednocześnie zatrudniamy ponad 400 pracowników z Polski. Uważamy także, że GPW w Warszawie jest najbardziej aktywna, jest wręcz numerem 1. pod względem liczby spółek notowanych z segmentu gier. Obecnie mamy inwestorów z ponad 20 krajów, którzy wierzą w naszą strategię” – powiedział CEO Anton Gauffin podczas wideokonferencji. Dodał, że spółka ma ogromny „apetyt”, aby zdecydowanie rozszerzyć swoje portfolio gier w segmencie free-to-play i podtrzymuje plan przeznaczenia środków z emisji m.in. na działalność związaną z przejęciami innych podmiotów. Źródło: ISBnews
Kool2Play: Spółka zadebiutuje na rynku NewConnect w poniedziałek, 22 lutego 2021 r. „Wierzymy, że Kool2Play jest jednym z najciekawszych tegorocznych debiutów na NewConnect. To, co wyróżnia nas na rodzimym rynku, to połączenie ogromnego doświadczenia z zakresu tworzenia i promocji gier. Zespół świetnych profesjonalistów, ciekawe pomysły na gry, zabezpieczenie finansów na rozwój oraz dywersyfikacja źródeł przychodów, to nasza recepta na sukces, którego udziałem będą nasi inwestorzy” – powiedział prezes Marcin Marzęcki. Premiera najnowszej gry „Uragun”w Steam Early Access nastąpi w II kw. 2021 i będzie pierwszym dużym tytułem Kool2Play wydanym na te platformy. Źródło: ISBnews
Infoscan: Spółka zawarła porozumienie ze swoim akcjonariuszem i jednocześnie prezesem Movie Games Mobile Kamilem Gaworeckim, który obejmie do 300 000 nowych akcji pod warunkiem m.in. przedstawienia planu połączenia Infoscanu z Movie Games Mobile. „Na mocy porozumienia, akcjonariusz wyraził wolę objęcia i opłacenia do 300 000 nowych, wyemitowanych przez spółkę zwykłych akcji na okaziciela serii N, dochowując wszystkich formalności przewidzianych przez dokumentację emisyjną oraz przepisy prawa, pod warunkiem, że zaoferowanie tych akcji nastąpi nie później niż do dnia 31 marca 2021 r. oraz pod warunkiem, że nie później niż do 31 marca 2021 roku spółka przedstawi plan połączenia z Movie Games Mobile S.A. a także, że akcjonariusz zaakceptuje cenę emisyjną akcji serii N” – podała spółka. Źródło: ISBnews
Road Studio: Spółka zakończyła publiczną ofertę akcji, w ramach której pozyskała 2 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na sfinalizowanie prac nad nowymi projektami o tematyce motoryzacyjnej, połączonej z motywem podróży i zwiedzania świata. W I transzy skierowanej do indywidualnie oznaczonych inwestorów spółka oferowała 20 tys. akcji o wartości 1 mln zł. Druga transza również obejmowała 20 tys. akcji o wartości 1 mln zł. Cena emisyjna wynosiła 50 zł. Informacje o akcjach i warunkach ich nabycia były opublikowane od pierwszego dnia oferty publicznej na stronie CrowdConnect.pl oraz stronie internetowej Road Studio, na której inwestorzy składali zapisy na akcje. Źródło: ISBnews
Gaming Factory: Spółka zapowiedziała premierę gry „Sapper – Defuse The Bomb Simulator”, której producentem jest Live Motion Games, na 11 marca w trybie wczesnego dostępu na PC w sklepie Steam. Spółka zaplanowała w najbliższych tygodniach intensywne działania marketingowe związane z premierą gry. Docelowo symulator sapera ukaże się również w wersji na Nintendo Switch, Xbox oraz PlayStation. „’Sapper – Defuse The Bomb Simulator’ to pierwszoosobowa gra akcji, w której chcemy ukazać cienie i blaski jednego z najbardziej niebezpiecznych zawodów świata. Za produkcję odpowiada zespół Live Motion Games. W Gaming Factory zajmujemy się stroną wydawniczą tego projektu, który 11 marca zaprezentujemy w trybie wczesnego dostępu. Początkowo gra będzie dostępna w wersji na komputery stacjonarne, następnie nasza spółka zależna, Black Rose Projects, zajmie się jej portowaniem na najpopularniejsze platformy dystrybucyjne. Najnowszy zwiastun gry udostępniliśmy dzisiaj w serwisie Steam” – powiedział prezes Mateusz Adamkiewicz. Źródło: ISBnews
Demolish Games: Spółka rozpocznie 23 lutego ofertę publiczną w związku z emisją nowych akcji. Studio chce pozyskać w dwóch transzach kwotę 1 mln zł. Pozyskane środki studio przeznaczy na produkcję nowych tytułów. Do końca br. Demolish Games planuje wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. „Aktualnie finalizujemy prace związane z realizacją oferty publicznej akcji. Pierwszą transzę rozpoczniemy już za kilka dni. Liczymy, że plany rozwoju Demolish Games będą interesujące dla potencjalnych akcjonariuszy naszej spółki i oferta publiczna zakończy się sukcesem. Pierwsza transza oferty publicznej akcji, w której będą mogli zapisać się więksi inwestorzy, startuje 23 lutego. Naszym celem w tym etapie jest pozyskanie 0,5 mln zł. Tydzień później – 2 marca – rozpoczniemy przyjmowanie zapisów w drugiej transzy, dedykowanej wszystkim zainteresowanym inwestorom. Łącznie, w ramach emisji akcji, chcemy pozyskać 1 mln zł” – powiedział prezes Demolish Games Paweł Dywelski. Źródło: ISBnews
One More Level: Spółka odnotowała 4,49 mln zł straty netto w IV kw. 2020 r. wobec 6,09 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 4,49 mln zł wobec 5,71 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,9 mln zł w IV kw. 2020 r. wobec -0,04 mln zł rok wcześniej.”One More Level zakończyła IV kw. 2020 r. z blisko 0,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, 3,2 mln zł ujemnej zmiany stanu produktów (związanej z zakończeniem prac nad grą 'Ghostrunner’ i przekazaniem produktu wydawcy), 4,5 mln zł straty operacyjnej i 4,5 mln zł straty netto. W analizowanym okresie spółka nie odnotowała istotnych przychodów ze sprzedaży, w szczególności nie rozpoznając przychodów z tytułu ewentualnych tantiem od dochodu z komercjalizacji 'Ghostrunner'” – podała spółka. Źródło: ISBnews
Creepy Jar: Spółka odnotowała 2,84 mln zł jednostkowego zysku netto w IV kw. 2020 r. wobec 0,36 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,31 mln zł wobec 0,05 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,04 mln zł w IV kw. 2020 r. wobec 2,35 mln zł rok wcześniej.”Mam nadzieję, że dzięki ciągłemu rozwojowi gry na PC i premierach na Xbox i Playstation, będziemy mogli powiedzieć to samo również po zakończeniu bieżącego roku. IV kw. 2020 był świetnym zamknięciem rekordowego roku. Liczymy, że 'Green Hell’ utrzyma status longsellera, m.in. dzięki kolejnym częściom 'Spirits of Amazonia'” – powiedział prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek. Źródło: ISBnews
Bloober Team: Spółka odnotowała 2,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2020 r. wobec 1,17 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,69 mln zł wobec 0,08 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi sięgnęły 14,22 mln zł w IV kw. 2020 r. wobec 8,89 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Carbon Studio: Spółka planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW do końca tego roku, podtrzymując ubiegłoroczne zapowiedzi. W 2020 r. spółka odnotowała 2,7 mln zł przychodów wobec 2 mln zł rok wcześniej.”Stabilnymi wynikami zamykamy 2020 rok. Od stycznia do grudnia wypracowaliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,7 mln zł. EBITDA wyniosła prawie 1,4 mln zł. W samym czwartym kwartale osiągnęliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,65 mln zł. Tym samym ich wartość wzrosła o ponad 34% w porównaniu r/r. To zasługa rosnącej popularności bezprzewodowych gogli VR i coraz niższej ceny urządzeń” – powiedział prezes Błażej Szaflik. Źródło: ISBnews
Codeaddict: Spółka rozpoczęła prace nad pierwszym projektem gamingowym. Podstawą zapowiadanej produkcji ma być koncepcja megafabryki samochodów elektrycznych. Inspiracją do stworzenia projektu jest m.in. Tesla Gigafactory. Spółka rozpoczęła kompletowanie zespołu deweloperów. Codeaddict zakończył etap koncepcyjny, którego efektem jest rozpoczęcie prac nad pierwszą grą. Z około stu pomysłów spółka wybrała ten o najwyższym potencjale. Źródło: ISBnews
PGE: Polska Grupa Energetyczna (PGE) została sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej, podała PGE. Grupa PGE w obszarze esportu PGE od grudnia 2020 r. współpracuje także z KS Turów Zgorzelec, który oprócz dziecięcych i młodzieżowych drużyn koszykarskich prowadzi sekcję esportową, wskazano również. Źródło: ISBnews
Movie Games: Data premiery gry „Lust From Beyond” na platformie Steam została ponownie przesunięta – tym razem na 11 marca 2021 r., podało Movie Games. Spółka wyjaśnia, że decyzja została podjęta z uwagi na zaplanowane wydarzenie marketingowe, które doprowadzi – zdaniem Movie Games – do zwiększenia zainteresowania graczy. Źródło: ISBnews
Ditix: Spółka zależna: Ditix Games Sp. z o.o. udostępniła na platformie Google Play wersję produkcyjną gry mobilnej „Bacteria Smasher”, której nazwa została zmodyfikowana z pierwotnego tytułu roboczego „Doctor Germ”. Nazwa tytułu gry została zmieniona ze względu na lepsze wyniki skalowania w wyszukiwarkach. Gra „Bacteria Smasher” jest gra casualową, zręcznościową, w formule free to play, udostępnioną w wersji na Android i przeznaczoną dla szerokiej grupy odbiorców. Celem wydania pierwszej gry mobilnej jest przetestowanie wydajności, dalsza optymalizacji i aktualizacja w nowych wersjach gry. Jednocześnie prowadzone będą działania związane z uruchamianiem kampanii reklamowych. Źródło: spółka
Road Studio: Spółka prowadzi rozmowy z Adamem Małyszem, jednym z najwybitniejszych skoczków narciarskich na świecie, a także odnoszącym międzynarodowe sukcesy kierowcą rajdowym. Spółka podpisała ze sportowcem list intencyjny oraz ustala warunki współpracy gospodarczej. Zgodnie z zawartym listem intencyjnym, po zawarciu umowy, Adam Małysz będzie doradzać spółce jako konsultant podczas produkcji gier i symulatorów poświęconych tematyce off-road. Źródło: spółka
Codeaddict: Spółka ogłosiła zamiar przejęcia Nessie Research Lab i podpisała list intencyjny. Obecnie podmioty te negocjują umowę przyrzeczoną, na mocy której Nessie stanie się częścią grupy Codeaddict, jednocześnie wciąż rozwijając swój brand. Transakcja ma zapewnić Codeaddict efektywniejsze prowadzenie procesów pozyskiwania klientów, sprzedaży produktów oraz ułatwić skalowanie biznesu. Dla Nessie umowa ta oznacza szansę na szybszy rozwój i wsparcie finansowe niezbędne do skutecznego działania na rynkach europejskich oraz USA. Źródło: spółka
Detalion Games: Spółka rozpoczyna pracę nad preprodukcją gry „Highway Builder” – symulatorem, który pozwoli wcielić się w zarządcę firmy budującej autostrady. „Dzięki 'Highway Builder’ każdy będzie mógł planować, budować i naprawiać autostrady. Realistyczny symulator pozwoli na projektowanie dróg od początku do końca w dowolnym miejscu na świecie. Preprodukcja będzie miała na celu zbadanie zainteresowania graczy – jeśli spotka się z pozytywnym odbiorem, rozpoczniemy prace nad grą” – powiedziała prezes Aleksandra Cwalina. Źródło: spółka
Duality: Spółka zawarła umowę z MD Games sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, której przedmiotem jest wykonanie portu gry „Barn Finders” w wersji na konsole Nintendo. Na podstawie zawartej umowy, MD Games przygotuje port gry, a także przeniesie na spółkę całość autorskich praw majątkowych do wykonanego portu gry. Natomiast spółka udzieli MD Games wszelkich niezbędnych licencji w zakresie niezbędnym do wykonania portu oraz wydania i dystrybucji gry na konsolach Nintendo. Właścicielem praw majątkowych do komputerowej wersji gry jest emitent. Źródło: spółka
K&K Herbal: Nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy (NWZ) K&K Herbal, dystrybutora suplementów diety, wyrobów medycznych oraz kosmetyków zadecydowało o zmianie nazwy na „True Games Syndicate S.A.” zmianie profilu działalności oraz siedziby. NWZA spółki powołało również nowych członków rady nadzorczej – weszli do niej Wojciech „Sokół” Sosnowski, Mateusz Wcześniak, Wojciech Iwaniuk, Maciej Nowak, Marcin Kraszewski. Spółka aktualnie jest w trakcie wygaszania swojej dotychczasowej działalności oraz jest poddawana badaniu stanu prawnego i finansowemu w związku z trwającym połączeniem z należącą do Rodziny Movie Games spółką True Games, tworzącą gry o tematyce ulicznej. Źródło: spółka
Infoscan: Akcjonariusze spółki zgodzili się na sprzedaż podmiotowi zewnętrznemu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a także udziałów w spółkach zależnych, czyli Scansoft S.A. oraz Scanlink Medical sp. z o.o. Zgoda uzyskana od akcjonariuszy podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia zrealizowała jeden z dwóch warunków umowy przedwstępnej sprzedaży ZCP zawartej 9 lutego br. oraz pozwoli spółce zrealizować jeden z warunków połączenia ze spółką Movie Games Mobile zawartych w „term sheet” Jednocześnie NWZ powołało nowych członków rady nadzorczej spółki, Patryka Jasińskiego oraz Karola Fornalczyka. Kompetencje nowych członków RN w pełni pokrywają się z planowanym nowym profilem działalności, a więc produkcją gier mobilnych. Źródło: spółka
Draw Distance: Spółka odnotowała wstępnie zysk netto w wysokości 594 036,08 zł w 2020 roku, zaś kapitał własny na koniec okresu wyniósł 3 708 204,99 zł. Jednocześnie spółka informuje, że w wyniku finansowym ujęty został proponowany odpis aktualizacyjny na grę „Ritual: Crown of Horns”. Źródło: spółka
Creppy Jar: Spółka wypracowała ponad 4,3 mln zł zysku ze sprzedaży, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 7 mln zł w IV kw. 2020 r. Zysk netto wyniósł 2,8 mln zł. „To był rekordowy rok dla spółki pod każdym względem. Mam nadzieję, że dzięki ciągłemu rozwojowi gry na PC i premierach na Xbox i Playstation, będziemy mogli powiedzieć to samo również po zakończeniu bieżącego roku” – powiedział prezes Krzysztof Kwiatek. Źródło: spółka
Incuvo: Producent gier VR wypracował w 2020 r. prawie 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To 150-proc. wzrost w porównaniu do wyników wypracowanych przez firmę w 2019 r. W samym IV kw. ub. roku wartość przychodów netto wyniosła prawie 0,44 mln zł. W tym czasie prace firmy skoncentrowane były nad trzema produkcjami w technologii wirtualnej rzeczywistości: „Blair Witch VR”, „Layers of Fear VR” oraz „Green Hell VR”. Źródło: spółka
Ovid Works: Niezależne studio gamingowe z Warszawy wypracowała ponad 3-krotnie więcej przychodów w IV kw. ub. r. niż rok wcześniej. Z kolei na poziomie rentowności EBITDA i zysku netto spółka odnotowała stratę. W IV kw. 2020 r. Ovid Works rozwijał dwa główne projekty: „Interkosmos 2” oraz „Nemesis Distress”, co wiązało się z kosztami produkcji gier. Znaczna część przychodów Ovid Works w IV kw. 2021 r. wynikała z realizacji umowy wydawniczej z firmą Awaken Realms – spółką, z którą Ovid Works wspólnie realizuje projekt „Nemesis: Distress”. Źródło: spółka
Skinwallet: Spółka z sektora e-sportowego zanotowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 3 mln zł w IV kw. ub.r. wobec niespełna 2,1 mln zł w analogicznym okresie 2019 r. Przychody netto ze sprzedaży w całym 2020 r. są o 122% wyższe r/r. W IV kw. ub.r. spółka zakończyła pierwszy etap prac rozwojowych nad nową platformą Skinwallet Market, uruchamiając jednocześnie aktywne działania związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz rozpoczynając amortyzację wytworzonych wartości niematerialnych i prawnych. Źródło: spółka
7Levels: Spółka w całym 2020 r. zanotowała przychody w wysokości 2 mln zł i symboliczny zysk netto. W ciągu poprzednich 12 miesięcy spółka wydała łącznie 6 gier, dzięki czemu jej portfolio zawiera już ponad 10 tytułów. Ponadto, w 2020 r., 7Levels rozwinęło starsze projekty – „Jet Kave Adventure” oraz „Warplanes: WW2 Dogfight”, które zostały wzbogacone o nowe funkcjonalności. Do pierwszej z ww. gier został dodany tryb Arcade, system achievementów, czy rankingi online, natomiast w przypadku „Warplanes” do gry została dodana nowa, rozbudowana kampania. Źródło: spółka
United Label: Spółka wypracowała 803 tys. zł przychodów w IV kw. 2020 r., zamykając tym samym ubiegły rok przychodami powyżej 1 mln zł. W październiku 2020 r. spółka przeprowadziła premierę swojej pierwszej gry „Röki” na konsolę Nintendo Switch (premiera na PC miała miejsce w lipcu). Tytuł dzięki licznym wyróżnieniom w wydarzeniach branżowych oraz efektywnym kampaniom promocyjno-marketingowym w ostatnim kwartale roku dał spółce 0,4 mln zł zysku netto. Spółka prowadzi intensywne prace w związku z przygotowaniem kolejnej premiery – „Eldest Souls”, która ma ukazać się w II kw. br. Oprócz niej, w 2021 r. mają ukazać się także pozostałe gry z portfolio wydawcy: „Tails of Iron” i „Horae”. Źródło: spółka
Ceny gier: Nominalne ceny gier wideo bez zmian od dekady. Statystyczny Polak może kupić ich dwa razy więcej niż przed dekadą, wskazuje Chris Bain senior strategy advisor wydawnictwa gier komputerowych, All in! Games. W 2020 r. za średnią krajową w Polsce można było kupić 142 gry wideo miesięcznie. Piętnaście lat temu liczba ta była 2 razy mniejsza. Wpływ na to ma nie tylko wzrost zarobków, ale fakt, że cena gier pozostaje sztywna od lat. Standardowa cena wysoko budżetowej gry wideo to 60 USD, uwzględniając inflację w 2000 r. jej koszt wynosiłby 100 USD.
Eksperci z notowanej na GPW spółki All in! games przeprowadzili analizę cen na rynku gier wideo. Średnie nominalne ceny gier utrzymują się na podobnym poziomie od 15 lat, pomimo znaczących wzrostów kosztów produkcji. Wynika to m.in. przyzwyczajeń rynku i faktu, że ceny największych tytułów (tzw. segment AAA) praktycznie się nie zmieniły i wynoszą 60 dolarów. Co prawda wydawanych jest ich więcej niż w 2004 roku, ale też rośnie liczba tańszych gier, produkcji mniejszych studiów. Źródło: ISBtech
Intel Extreme Masters: W tym roku z uwagi na obostrzenia, turniej Intel Extreme Masters zostanie rozegrany online. Oprócz wirtualnego studia i technologii rzeczywistości rozszerzonej, na widzów czekać będą najsłynniejsi w Polsce komentatorzy, prowadzący oraz eksperci, a także konkursy i aktywności dodatkowe. Pierwszy mecz zamkniętych kwalifikacji ruszył 16 lutego o godz. 12:00. Źródło: ISBtech
Źródło: ISBnews