Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 10-14 lutego.
7Levels: Dostrzega duże zainteresowanie swoim najważniejszym tytułem – „Kong: Survivor Instinct”, wprowadzonym na rynek z końcem października ub.r., i planuje kontynuować działania, które pozwolą utrzymać długi ogon sprzedażowy, poinformował wiceprezes Krzysztof Król.
Movie Games: Szykuje road show dla funduszy prezentujący zredefiniowany model biznesowy i road mapę premier, poinformował ISBtech prezes Mateusz Wcześniak. Kontynuuje działania zmierzające do realizacji programu menedżerskiego.
Movie Games: Zakłada kumulację premier w okresie 2025-2026, w tym „Drug Dealer Simulator” i „Drug Dealer Simulator 2” na konsole, DLC „Casino”, spinoff „Narcos”, a także premiery z back catalogu, jak „Brewpub”, „Lust from Beyond” (LFB) na konsolach czy kontynuację „Alaskan Road Truckers”, poinformował ISBtech prezes Mateusz Wcześniak.
Creepy Jar: Zamierza zarekomendować przeznaczenie na wypłatę dywidendy ok. 50% zysku netto za 2024 rok, podała spółka. W osobnym komunikacie spółka podała, że w ub.r. miała wstępnie 15,9 mln zł jednostkowego zysku netto (spadek o 13% r/r).
Creepy Jar: Miał 15,9 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. (spadek o 13% r/r), podała spólka, prezentując wstępne dane.
One More Level: Zakłada wydanie gry o kodowej nazwie „Cyber Slash”, w wersjach na PC i konsole, w przyszłym roku, podała spółka. W br. One More Level rozpocznie działania promocyjne tytułu, m.in. prezentując grywalną wersję na wybranych eventach gamedev na całym świecie.
Cherrypick Games: Dokonał 14,6 mln zł odpisów aktualizujących wartości niematerialne i prawne obciążających wynik IV kwartału 2024 r., podała spółka. Odpisy są wynikiem aktualizacji strategii oraz odejścia od produkcji gier mobilnych typu free-to-play. Spółka nie rozwija, nie aktualizuje ani nie wykorzystuje wytworzonych aktywów w obecnie prowadzonych projektach, dlatego zgodnie z polityką rachunkowości wartości tych nakładów zostaną odpisane i obciążą wynik finansowy danego roku.
Red Square Games: Dokonał odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości gry „SlavicPunk” w wysokości 2,77 mln zł, co znacznie obniży wynik spółki zaprezentowany w raporcie za IV kwartał 2024 r, podała spółka. Całkowita wartość odpisu zostanie ujęta w jednostkowym sprawozdaniu finansowym za IV kw. 2024 r.
11 bit studios: Przełożył termin premiery gry „The Alters” poza I kwartał, wynika z wpisu spółki w mediach społecznościowych.
The Farm 51 Group: Zawarł z Take It Studio umowę na portowanie oraz obsługę kont wydawniczych gry „Chernobylite 2: Exclusion Zone” na platformy PlayStation 5 (PS5) oraz Xbox Series S|X (XSX), podała spółka. Take It Studio zobowiązało się do przeprowadzenia wszystkich niezbędnych działań umożliwiających premierę gry na platformach PS5 i XSX najpóźniej do 30 września 2025 r.
Plot Twist: Podtrzymał wstępne daty premier nowych produkcji – w 2026 r. w przypadku „Projektu E” oraz w 2027 r. w przypadku „Projektu A”, podała spółka. Zarząd rozpoczął rozmowy z wydawcami.
Games Operators: Miał 13,23 mln zł zysku netto przy przychodach 27,26 mln zł w 2024 r., podała spółka, prezentując wstępne dane. Zysk ze sprzedaży wyniósł 14,2 mln zł, zaś zysk brutto 14,26 mln zł.
Ice Code Games: Realizuje w ramach nowej strategii pierwszą grę o roboczym tytule „Nightmare Frontier”, której premiera early-access planowana jest na przełom II i III kwartału br., poinformował prezes Mateusz Pilski. Ponadto spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich dysponuje wczesnymi prototypami.
VRFabric: Miał 1,58 mln zł zysku netto w 2024 r. wobec 0,41 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 4,08 mln zł wobec 6,53 mln zł.
Simteract: Krakowskie studio zakończyło IV kwartał z przychodem netto na poziomie 2,38 mln zł oraz zyskiem netto wynoszącym 204 tys. zł. Wyniki te są zbliżone do tych z III kwartału i stanowią efekt wypracowanego przychodu z tegorocznej premiery „Taxi Life: A City Driving Simulator” oraz faktur wystawionych dla Astragon za kolejne kamienie milowe. „Stabilność naszych wyników finansowych świadczy o stabilnej współpracy z wydawcą oraz ciągłym zainteresowaniu Taxi Life. Aby utrzymać to zaangażowanie, regularnie wprowadzamy nowe dodatki i aktualizacje, takie jak okolicznościowe zestawy malowań czy kolejne pojazdy. W lutym wprowadziliśmy również nowy tryb gry. Nadal aktywnie słuchamy naszej społeczności, dostosowując rozwój tytułu do jej oczekiwań, co znajduje odzwierciedlenie w naszych planach dotyczących przyszłych DLC oraz dalszym wsparciu zgłaszanych błędów” – skomentował prezes Marcin Jaśkiewicz.
Carbon Studio: Łączne przychody Carbon Studio za cztery kwartały 2024 roku wyniosły 3,85 mln zł wobec 5,63 mln zł rok wcześniej. „Jest to pierwsza taka sytuacja od trzech lat, w których spółka notowała systematyczny wzrost przychodów rok do roku. Głównymi czynnikami wpływającymi na niższy poziom przychodów w całym 2024 roku były zmieniające się warunki rynkowe, w tym ogólne spowolnienie w sektorze gier wideo, które przełożyło się na mniejszą liczbę aktywnych graczy niż w latach ubiegłych. Dodatkowo istotny wpływ miały zmiany zachodzące w strategii i polityce naszego kluczowego partnera biznesowego Meta, co wpłynęło na dynamikę sprzedaży oraz dostępność naszych produkcji na platformach sprzedażowych. Spadek przychodów w roku 2024 jest również wynikiem opóźnień w realizacji kluczowych etapów projektów prowadzonych przez spółkę we współpracy z partnerami biznesowymi, takimi jak Meta. Opóźnienia te są efektem konieczności dostosowania harmonogramów do wymagań partnerów oraz wyzwań organizacyjnych i technicznych” – czytamy w raporcie. Łączna strata spółki w 2024 r. wyniosła 2,2 mln zł w porównaniu do 0,56 mln zł zysku netto rok wcześniej. Główne źródło tej straty to wyższe koszty amortyzacji zakończonych projektów studia.
Madnetic Games: 13 lutego br. gra „WW2 Rebuilder” została wydana na konsole PlayStation 4. Cena Gry została ustalona na 19,99 USD/euro. 4 lutego br. gra została wydana na konsole Xbox 360. Cena Gry na konsole Xbox 360 została ustalona na 19,99 USD/euro.
Eneida Games: W IV kwartale 2024 r. spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży produktów na poziomie 45 336,67 zł, co oznacza wzrost o ok. 22% r/r. Na osiągnięte w okresie od początku października do końca grudnia 2024 r. przychody netto ze sprzedaży produktów składały się głównie przychody z pierwszej i drugiej części gry „Don’t Be Afraid” na platformie Steam oraz na konsolach: Xbox, Playstation oraz Nintendo Switch.
CreativeForge Games: Spółka planuje premierę gry „Builders of Greece” na PC w I kw. 2025 r., podano w raporcie kwartalnym. Premiery gier „House Flipper City” oraz „City of Atlantis” zostana ogłoszone w późniejszym terminie.
Play2Chill: W 2024 r. spółka wygenerowała przychody ze sprzedaży netto na poziomie 2,8 mln zł, co oznacza spadek o 4% r/r. Rentowność EBITDA na poziomie 552,6 tys. zł oznacza wzrost o 49% r/r. Osiągnięto zysk netto w wysokości 510 tys. zł, co oznacza wzrost o 69% r/r. W IV kw. spółka intensywnie pracowała nad kluczowymi projektami, tj. „Aztecs The Last Sun”, „Rally Mechanic Simulator”, „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” oraz „Permafrost”. W 2025 roku spółka skupi się na finalizacji „Aztecs The Last Sun” oraz „Permafrost”, a także rozwoju nowych projektów i ekspansji na kolejne platformy.
Prime Bit Games: Strata finansowa netto spółki w IV kwartale 2024 r. wyniosła ok. 1,42 mln zł. „Jest to istotna zmiana w stosunku do dotychczas wykazanej straty, która w okresie pierwszych 3 kwartałów 2024 r. wyniosła 0,61 mln zł. Istotny wyższy ujemny wynik w IV kwartale 2024 r. wynika z zaksięgowania wszystkich kosztów kontraktowych, odsetek karnych oraz kosztów sądowych związanych z przegranym sporem z UAB Skyjet” – czytamy w komunikacie.
Gaming: Polscy gracze kupili 9,4 mln sztuk gier na komputery PC i konsole w 2024 r., czyli o 900 tysięcy (10,6%) więcej niż przed rokiem, wynika z danych Game Sales Data (GSD). Gracze zakupili 3 554 poszczególnych tytułów. Największe produkcje wciąż stanowią istotną część sprzedaży. Dziesięć najlepiej sprzedających się gier w 2024 roku znalazło łącznie 1,95 mln nabywców, co oznacza, że niemal co piąta sprzedana gra pochodziła właśnie z tej listy. W czołówce znalazły się tytuły, takie jak „EA Sports FC 25”, „The Crew 2”, „Grand Theft Auto V”, „Hogwarts Legacy” oraz „EA Sports FC 24”.
PlayWay: Dodatek „Contraband Police: Crimson Fall DLC” został ogłoszony. „Cinemaster Cinema Simulator: Demo” i „WW2 Rebuilder” zostały udostępnione.
11bit studios: Inwestorzy mniejszościowi wnioskują o powołanie rewidenta ds. szczególnych, aby zbadać zamknięcie „Projektu 8”. Grupa inwestorów, mająca ok. 80 tysięcy akcji, prowadzi rozmowy z funduszami i ma wstępnie wybranego audytora.
CI Games: Prezes Marek Tymiński zgłosił kandydaturę Nicholasa Beliaeffa na stanowisko członka rady nadzorczej.
Gaming: mBank w Monthly Market Outlook: February 2025, podał że CD Projekt to nadal gamingowy top pick brokera. W IV kw. 2024 spółka pokaże bardzo dobre wyniki, potwierdzając siłę „Cyberpunkowego” IP. W 2025 r. mBank spodziewa się dalszej kampanii marketingowej „Wiedźmina IV”. Prognozuje, że CDR i HUG pozytywnie zaskoczą rynek wynikami za ostatni kwartał ubr., podczas gdy 11B i PCF rozczarują. Kwartalne P&L będą obciążone odpisami: w 11B przez „Projekt 8″ (ok. 50 mln zł), w HUG inwestycji w Bananaz Studios (ok. 3,5 mln USD), w Ten Fishing Champions” (ok. 1,2 mln zł), a w PCF być może „Projekt Victoria” i/lub „Bifrost” (około wysokich dwucyfrowych mln zł).
Covenant.dev: Stan Just, Game Director i CEO ogłosił na LinkedIn rekrutację do projektu „DOLYA”.
Ice Code Games: Liczy na 4,2 mln zł z oferty publicznej akcji z prawem poboru na finansowanie produkcji gier w ciągu najbliższych 2 lat. W puli jest maksymalnie 42,3 mln akcji serii J. „Głównym celem oferty jest to, aby w najbliższych dwóch latach udało nam się stworzyć dwie pełne gry, które trafią na rynek w formule early access. Po premierze w EA będą wydawane w pełnej wersji” – powiedział wiceprezes Paweł Wilk podczas czatu StockWatch.
HP: Podczas tegorocznych finałów Intel Extreme Masters w Katowicach firma zaprezentowała najnowszą generację sprzętu gamingowego, w tym laptop OMEN MAX 16 oraz monitor OMEN Transcend 32. Nowe produkty wyznaczają kierunek rozwoju technologii gamingowych, łącząc wysoką wydajność ze sztuczną inteligencją.
RedDeer.Games: Premiera „I See Red” ustalona na 26 lutego.ING Bank Śląski: Ruszył czwarty sezon gry edukacyjnej „Miasto ING”. W nowym sezonie bank rozwija temat cyberbezpieczeństwa pod hasłem: „Podaj dalej, jak być bezpiecznym w sieci”. „Nowy sezon w 'Mieście ING’ w Roblox konsekwentnie realizuje nasze założenia związane z edukowaniem dzieci w zakresie cyberbezpieczeństwa w sposób przystępny i dostosowany do ich wieku. Tym razem robimy krok dalej – edukujemy, ale również motywujemy dzieci do tego, by swoją wiedzą dzieliły się z innymi. Jest z nami już ponad milion graczy, a to prawie 1/2 dzieci w wieku 7-12 w Polsce. Osiągnęliśmy ponad 3,2 mln wizyt w Mieście, gracze wykonali ponad 600 tys. lekcji w Akademii Cyberbezpieczeństwa oraz ponad 260 tys. quizzów dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Udało nam się więc stworzyć grę, która dała dzieciom możliwość nauki w najbardziej przyjazny sposób, czyli przez zabawę. Wierzymy, że umiejętności i doświadczenia nabyte w dzieciństwie zaprocentują w dorosłym życiu i ułatwią poruszanie się w świecie finansów” – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Źródło: ISBnews