Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 29 listopada – 3 grudnia br.
11 bit studios: Spółka podpisał umowę licencyjną z Epic Games na korzystanie z silnika Unreal Engine przy produkcji do 10 nowych gier. Źródło: ISBnews
Dark Point Games: Spółka planuje wejście na rynek NewConnect w I połowie 2022 r., poinformował prezes Paweł Waszak.”W I półroczu planujemy wejście na NewConnect oraz w 2023 roku, wraz z pełnym sukcesem 'Achillesa’, rozważymy przejście na główny parkiet” – powiedział Waszak podczas prezentacji na GPWInnovationDay. Źródło: ISBnews
7Levels: Na podstawie umowy o udzielenie licencji zawartej ze studiem Inlogic software, 7Levels będzie odpowiedzialna za działania wydawnicze, dystrybucyjne i promocyjne gier „Football Kicks” oraz „Football Cup 2022” na Nintendo Switch, podała spółka. Daty premier oraz ceny zostaną ustalone w późniejszym terminie.Źródło: ISBnews
Kool2Play: Spóła podtrzymała termin wydania gry „Uragun” w formule early access na platformie Steam w marcu 2022 r., poinformował wiceprezes Michał Marzęcki. Podkreślił, że sprzedaż na poziomie 100-300 tys. egzemplarzy gry spółka uzna za sukces. „Premierę gry w formule early access ustaliliśmy na marzec 2022 r. i nie sądzę, abyśmy przesuwali tern termin. […] Termin debiutu uznajemy za ostateczny” – powiedział Marzęcki. Źródło: ISBnews
Asmodev: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wyznaczyła poniedziałek, 6 grudnia, na pierwszy dzień notowań akcji Asmodev na NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 4,4 mln akcji. Źródło: ISBnews
CI Games: Spółka nie planuje w najbliższym czasie realizacji przejęć, ani nie widzi siebie jako celu do akwizycji, poinformował prezes i główny akcjonariusz Marek Tymiński.”Nie jesteśmy zainteresowani, aby być przejętym, czy ja, jako główny udziałowiec, sprzedażą swojego pakietu. W mojej ocenie, spółka ma ogromny potencjał do dalszych wzrostów” – powiedział Tymiński. Źródło: ISBnews
PCF Group: Spółka podtrzymuje plany dotyczące kolejnych przejęć i wskazuje, że posiada odpowiednie środki do ich realizacji, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski. „Mamy dalej plany akwizycyjne, mamy zapewnione środki finansowe do tego, aby te akwizycje przeprowadzić. Staramy się być aktywni na tym rynku. Natomiast jeszcze nie chciałbym spekulować, jak szybko kolejne akwizycje jesteśmy w stanie przeprowadzić” – powiedział Wojciechowski. Źródło: ISBnews
Feardemic: Spółka z grupy Bloober Team nie wyklucza debiutu na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), a do ewentualnej oferty publicznej mogłoby dojść w ciągu najbliższych 18 miesięcy, wynika ze słów przedstawicieli obu spółek. „Nasi doradcy mówią nam, że lepsza byłaby GPW. To wszystko, co mogę powiedzieć. Na pewno nie jestem ekspertem od polskich rynków finansowych, ale doradca wskazał nam ten kierunek” – powiedział CEO Feardemic Scott Millard. Źródło: ISBnews
T-Bull: Spółka odnotowała 0,28 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 1,28 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,23 mln zł wobec 0,49 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,36 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 1,74 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
All in! Games: Spółka odnotowała 0,76 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2021 r. wobec 10,72 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 1,22 mln zł wobec 10,79 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,05 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 1,43 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Games Operators: Spółka odnotowała 1,3 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 0,47 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,01 mln zł wobec 0,42 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,7 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 2,16 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
BTC Studios: Spółka zmodyfikowała strategię działalności, zakładającą angażowanie się w projekty gamingowe, korzystające z możliwości otwierających się na rynku dzięki nowemu dynamicznie rosnącemu trendowi Metaverse. Dodatkowo BTC Studios w planach ma także szereg udoskonaleń w prowadzonych projektach growych i rozbudowanie ich środowiska o tokeny NFT. Źródło: ISBnews
PCF Group: Spółka odnotowała 24,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 4,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 22,84 mln zł wobec 4,81 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 54,47 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 26,69 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka zakłada ogłoszenie prac nad nowymi projektami AAA po wydaniu wersji nextgen „Cyberpunka 2077″ i” Wiedźmina 3″, wynika ze słów prezesa Adama Kicińskiego. „Jesteśmy już w fazie R&D kolejnych AAA. Po wydaniu nextgenów będzie odpowiedni moment na ogłoszenie, że pracujemy nad dwoma projektami AAA” – powiedział Kiciński. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka uwzględnia kolejne potencjalne przejęcia studiów deweloperskich, wynika ze słów prezesa Adama Kicińskiego. Niedawno przejęte studio Molasses Flood pracuje nad nowym, nieogłoszonym projektem opartym na IP grupy. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka pracuje nad wydaniem gry „Cyberpunk 2077” w wersji next-gen w I kw. 2022 r. i gry „Wiedźmin 3” w tej wersji w II kw. 2022, poinformował prezes Adam Kiciński. „Planowana data wprowadzenia wersji gry 'Cyberpunk 2077′ na konsole next-gen to I kw. 2022 r., a gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon’ w II kw. 2022 r. Wersje next-gen są na dobrej drodze do dotrzymania terminów” – powiedział Kiciński. Źródło: ISBnews
PlayWay: Spółka odnotowała 42,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 21,59 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 47,13 mln zł wobec 22,82 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 70,76 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 36,51 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka odnotowała 16,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 23,38 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 15,63 mln zł wobec 28,52 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 144,46 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 104,52 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Prime Bit Games: Zarząd podjął uchwałę o podwyższeniu kapitału zakładowego o kwotę 439 549 zł w drodze emisji 4 395 490 akcji zwykłych na okaziciela serii E. Zarząd wyłączył w całości prawo poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna została ustalona na poziomie 0,1 zł za akcję. Kapitał spółki dzieli się na 6 527 333 akcje. Źródło: ISBnews
Vivid Games: Zarząd przyjął zaktualizowaną strategię rozwoju na lata 2022-2025 zakładającą m.in. wydanie nowej gry na bazie gry „Real Boxing 2”, a także dalszy rozwój tytułów z obecnego portfolio. Źródło: ISBnews
Creepy Jar: Spółka szacuje, że na koniec przyszłego roku większość prac nad nową grą „Chimera” będzie zakończone, a jeszcze w tym roku chce przedstawić „road mapę” dalszego rozwoju gry „Green Hell”, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek. Źródło: ISBnews
No Gravity Games: Spółka zawarła z Shockwork Games i Cave Games umowę, której przedmiotem jest ustalenie zasad współpracy stron przy wspólnym przygotowywaniu, wydawaniu i obsłudze gier komputerowych i gier wideo, opartych na technologii blockchain lub zawierających rozwiązania NFT. Na podstawie postanowień umowy No Gravity Games jako wydawca będzie odpowiedzialny za stronę wydawniczą i wesprze partnerów swoim portfolio wydawniczym. Źródło: ISBnews
Vixa Games: Spółka z uwagi na niekorzystną sytuację na rynku finansowym podjęła decyzję o wycofaniu oferty publicznej akcji serii C. Studio rozważa przeprowadzenie emisji w innym terminie na zmienionych zasadach. Źródło: ISBnews
Creepy Jar: Spółka odnotowała 9,08 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 0,27 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 9,93 mln zł wobec 1,03 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,06 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 7,57 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
GameDesire Group: Spółka, specjalizująca się w tworzeniu wiodących gier mobilnych free-to-play typu casual i mid-core, na początku 2022 roku zamierza przeprowadzić ofertę publiczną akcji, a później ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect. Źródło: ISBnews
Prime Bit Games: Spółka przesunęła szacunkowy termin premiery gry „Clash 2” na komputery PC na 7 kwietnia 2022 r. Po tym terminie ogłosi terminy premiery gry na Xbox One oraz Nintendo Switch. Źródło: spółka
Gaming Factory: Łukasz Bajno zrezygnował z funkcji wiceprezesa, aby móc skoncentrować się na wprowadzeniu na NewConnect spółki z Grupy – Black Rose Projects oraz zadbać o jej dynamiczny rozwój. W Gaming Factory pozostaje jako doradca zarządu. Obie spółki deklarują ścisłą współpracę przy produkcji, wydawaniu oraz portingu gier. Źródło: spółka
True Games: Spółka podpisała umowę z inwestorem na współfinansowanie 9 kolejnych gier symulatorowych. Wydawcą będzie Movie Games. Inwestor zobowiązał się również do podwyższenia kapitału w spółce. Ze względu na trwające połączenie, notowana na NewConnect spółka True Games Syndicate przystąpiła do umowy ramowej. Źródło: spółka
BTC Studios: Zarząd ogłasza publiczną emisją akcji serii L z prawem poboru. Suma, o jaką ma zostać podwyższony kapitał to nie więcej niż 4 096 413,5 zł. Wartość nominalna akcji podlegających prawu poboru to nie więcej niż 40.964.135 akcji na okaziciela serii L. Ustalona cena emisyjna za akcje została wyznaczona na poziomie 0,12 zł, dzień poboru to 16 sierpnia 2021 r. Źródło: spółka
CD Projekt: Nakłady na prace rozwojowe na bilansie wyniosły 376 mln zł. Zarząd zadowolony z poprawy ocen /sprzedaży gry na Steam. Poprawia się sprzedaż konsolowa. CDR wiąże M&A z nowymi projektami / pomysłami. Spółka widzi presję na wzrost wynagrodzeń w Polsce, co jest związane głównie z inflacją oraz zwiększoną konkurencją o pracowników. Zbyt wcześnie na wdrożenie „Cyberpunka 2077” do usługi subskrypcyjnej. Zarząd nie wyklucza takich okazji biznesowych w dalszym okresie cyklu życia gry. Źródło: Trigon
Creepy Jar: 66% przychodów w III kw. 2021 z wersji konsolowej „Green Hell”. Wolumen 312k z czego 174 tys. konsole i 138 tys. PC. Produkcja dodatku „SOA 3” już na ukończeniu, zamknięcie produkcji planowane do końca grudnia. Premiera prawdopodobnie w I kw. 2022. Spółka finalizuje prace nad dodatkami „SOA” 1 i 2 na konsole. Roadmapa dla „Green Hell” w grudniu. Spółka pracuje nad kompleksową kampanię marketingową dla gry „Chimera” w 2022. CRJ kompletuje obecnie zespół produkcyjny „Chimery”, który docelowo ma liczyć ok. 30 osób. Spółka nie widzi przeciwwskazań do wypłaty dywidendy. Źródło: Trigon
Źródło: ISBnews