Orle Pióro – z portfela inwestycyjnego PMPG Polskie Media – jest w trakcie rundy prywatnej i przygotowania do debiutu na NewConnect w przyszłym roku, wynika ze słów przewodniczący rady nadzorczej Michała M. Lisieckiego.
„Mediów wprawdzie jest dość dużo na polskiej giełdzie, ale w segmencie konserwatywnym będzie to jedyna spółka. […] Będzie to naprawdę ciekawa spółka na polskiej giełdzie z atrakcyjnym potencjałem inwestycyjnym. W tej chwili trwa runda prywatna i przygotowanie spółki do NewConnect” – powiedział Lisiecki podczas Inwestor Day organizowanego przez InnerValue.
Dodał, że spółka wywodzi się z biznesu tradycyjnego – tygodnika, który sprzedaje ponad 90 tys. egzemplarzy miesięcznie. Serwis internetowy należy do największych serwisów konserwatywnych z ok. 4,6 mln miesięcznych odsłon. Media społecznościowe to ponad 400 tys. followersów i 7 tys. e-wydań.
„Biznes jest rentowny i dlatego staramy się tę spółkę w tej chwili usamodzielnić, wyodrębnić z grupy i dać jej własne funkcjonowanie, własne zasoby. Znormalizowany wynik to prawie 20 mln zł przychodów, zysk na sprzedaży po oczyszczeniu to jest prawie 6,6 mln za 2023 rok. Spółka dopiero w przyszłym roku przy giełdzie będzie raportowała poszczególne kwartały. Jednym z celów emisji jest rozwój działalności eventowej” – zaznaczył Lisiecki.
We wrześniu spółka podawała, że prace nad wprowadzeniem wydawcy portalu DoRzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy – Pawła Lisickiego” będącego częścią notowanej na GPW grupy PMPG Polskie Media na rynek New Connect przebiegają zgodnie z planem.
Działalność wydawnicza Orlego Pióra skupia się na mediach konserwatywno-liberalnych.
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów, notowana na rynku głównym GPW. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro – wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.
Źródło: ISBnews