Przychody Grupy Muszkieterów wzrosły o blisko 9% r/r do 2,4 mld zł w I kw. 2024 r. w ramach zrzeszonych sieci Intermarche i Bricomarche, podała spółka. W 2024 r. Grupa Muszkieterów ma ambicję przekroczenia pułapu 11 mld zł obrotów.
Dla Intermarché pierwsze miesiące tego roku były udane pod kątem handlowym, a także istotne w kontekście powrotu sieci do rozwoju. Od stycznia do marca włącznie obroty szyldu wyniosły blisko 1,6 mld zł wraz ze stacjami paliw. To wynik, który przełożył się na 8,1-proc. wzrost like-for-like w ujęciu r/r dla sklepów Intermarché. Marka wróciła na ścieżkę rozwoju, uruchamiając dotychczas swoje trzy placówki w Zielonej Górze. Otwarcia kolejnych placówek zaplanowane są w III i IV kwartale bieżącego roku, podano.
„Jeżeli chodzi o Intermarché, po restrukturyzacji sieci i dalszej konsolidacji modelu biznesowego, wracamy do rozwoju i mamy ambicję stać się ulubionym supermarketem Polaków oraz liderem tego segmentu. W tym roku uruchomiliśmy pierwsze 3 placówki pod tym znakiem. Niezmiennie patrzymy z optymizmem na polski rynek retail, zamierzając aktywnie uczestniczyć w jego dalszym rozwoju, ale również konsolidacji” – powiedział dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Po okresie wahań stabilizuje się także rynek paliw. Stacje sieci Intermarché, która jest liderem w sektorze placówek przymarketowych, odnotowała wzrost sprzedanego litrażu na poziomie 14% i planuje w tym roku uruchomienie nie mniej niż 5 kolejnych stacji, podkreślono.
W pierwszym kwartale tego roku sieć Bricomarché otworzyła ponad 40% z zaplanowanych na ten rok sklepów. Na koniec kwietnia realizacja planu osiągnęła poziom blisko 70% dzięki otwarciu 17 nowych supermarketów. Tym samym – zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli sieci – Bricomarché przekroczyła pułap 200 placówek na terenie całego kraju. Od stycznia do marca br. włącznie wyniosły ponad 800 mln zł, co przekłada się na wzrost o 15% r/r. Tym samym sieć potwierdza plan rozwoju w 2024 i swoje długoterminowe ambicje na polskim rynku DIY.
„W przypadku sieci Bricomarché dążymy do tego, aby stać się trzecim graczem branży DIY w Polsce. Planujemy uruchamiać co roku minimum 25 nowych supermarketów, co powinno, w połączeniu z ciągłą i silną dynamiką wzrostu LFL, bardzo mocno przybliżyć nas do realizacji tego celu” – podsumował Marc Dherment.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarche oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarche.
Źródło: ISBnews