Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 3-7 lutego.
BoomBit: Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły łącznie 20,01 mln zł w styczniu br., co oznacza wzrost o 8,1% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 20,3 mln.
Red Square Games: Zawarł z Michałem Gołkowskim umowę licencyjną na opracowanie w postaci papierowej gry fabularnej RPG pt. „End of Days”, gry planszowej oraz produktów zależnych związanych z grami, opartych na cyklu książkowy licencjodawcy pt. „Komornik”, a także na dowolne rozporządzanie powstałymi produktami, podała spółka.
Ice Code Games: Dzięki współpracy z AImmersive Inc., stanie się pierwszym studiem na świecie, które wdroży real-time AI do gier strategicznych, taktycznych i RPG, poinformował prezes Mateusz Pilski. Widzi „bardzo duże” synergie między doświadczeniem studia w tworzeniu gier, projektach bazujących na AI, jak „Demiurg” czy „Supremus” z narzędziami AImmersive.
Ice Code Games: Podpisał z AImmersive, Inc. list intencyjny dotyczący wykorzystania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji będących własnością AImmersive do tworzenia przez spółkę gier, podała spółka.
The Farm 51: Data wprowadzenia do sprzedaży gry „Chernobylite 2: Exclusion Zone” na platformie Steam została wyznaczona na 6 marca, podało The Farm 51. Gra ukaże się na Steam w early access.
Artifex Mundi: Wypracował 9,2 mln zł przychodów w styczniu br. wobec 8,3 mln zł w grudniu 2024 r. oraz 9 mln zł przed rokiem. Przychody rosną dzięki grze „Unsolved”, która w minionym miesiącu zwiększyła przychody 7% r/r. Pierwsza marża Artifex Mundi (przychody pomniejszone o wydatki na akwizycję graczy) wyniosła w styczniu 4,6 mln zł, o 3% więcej niż rok wcześniej.
Image Power: Zawarł z PlayWay (jako dystrybutorem) i ConsoleLabs (jako certyfikatorem) umowę na dystrybucję gry spółki pt. „Haunted House Renovator” na platformach X-box Microsoft oraz PlayStation Sony. Premiera gry na tych platformach planowana jest w II kwartale 2025 r.
7Levels: Pracuje nad wersją Kong: „Survivor Instinct” na Nintendo Switch i PlayStation 4. Od premiery w październiku 2024 roku gra cieszy się największym zainteresowaniem na PlayStation 5, a drugą najpopularniejszą platformą pod względem sprzedaży jest Steam. Na rynkach azjatyckich tytuł został wydany we współpracy z 4Divinity Ltd. Wydawca zapłacił spółce 75 000 USD z góry – pozostałe warunki umowy nie odbiegają od standardów rynkowych. Krakowski deweloper rozważa również wprowadzenie wersji pudełkowej gry, jednocześnie rozwijając nowe projekty i koncentrując się na dalszym wzroście działalności.
Gaming: Czwarty kwartał jest sezonowo dobry dla sektora gier i spodziewamy się w IV kw. 24 utrzymania tej ścieżki, mimo że wiele spółek (m.in. 11B, HUG, PCF, TEN) zaksięguje odpisy. W CD Projekt franczyza Cyberpunk po raz kolejny okaże się kluczowym motorem zysków, napisali analitycy BM mBanku w Quarterly Earnings Forecast: Q4 2024.
Bloober Team: Sprzedaż gry „Silent Hill 2” przekroczyła 2 mln sztuk po 3 miesiącach od premiery. Wyniki Konami za III kw. 2024/25 okazały się dobre wyniki i podwyzszono guidance m.in. dzieki wynikom Silent Hill 2 (produkcji studia Bloober Team). W okresie dziewieciu miesiecy konczacych sie 31 grudnia, przychody wydawcy Silent Hill 2 wzrosły o 22% y/y do 2 bln USD, a wyniki operacyjne (business profit) o 38% y/y do 560 bln USD; guidance przychodowy został podniesiony o 14% (do 2.6 mld USD). Społka zaznaczyła, ze duzy wpływ na dynamike wynikow i podniesienie guidance miała premiera SH2. Zapowiedziano takze, ze społka planuje kontynuacje wydawania nowych gier z IP Silent Hill.
Klabater: Podpisał umowę z brytyjskim Valko Game Studios na porty gry „Labyrinthine”.
PlayWay: „Hardware Store Simulator: Demo” pojawił się na Steam. Spółka ogłosiła grę „Gold Mining Simulator 2” studia Code Horizon. „Contraband Police – Crimson Fall DLC” ma zadebiutować w IV kw. 2025.
Electronic Arts: Ponownie wydaje gry „The Sims” i „The Sims 2” z okazji 25-lecia serii. Gry będą dostępne w specjalnym zestawie urodzinowym „The Sims: 25-lecie Zestaw”, a także oddzielnie jako „The Sims: Kolekcja Tradycyjna” i „The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna”.
7Levels: Pracuje nad wersją „Kong: Survivor Instinct” na Nintendo Switch i PlayStation 4. Od premiery w październiku 2024 roku gra cieszy się największym zainteresowaniem na PlayStation 5, a drugą najpopularniejszą platformą pod względem sprzedaży jest Steam. Na rynkach azjatyckich tytuł został wydany we współpracy z 4Divinity Ltd. Wydawca zapłacił spółce 75 000 USD z góry – pozostałe warunki umowy nie odbiegają od standardów rynkowych. Krakowski deweloper rozważa również wprowadzenie wersji pudełkowej gry, jednocześnie rozwijając nowe projekty i koncentrując się na dalszym wzroście działalności.
Creepy Jar: „StarRupture” poprawił pozycję na Steam Top Wishlist o 38 miejsc w tydzien po premierze nowego trailera.
Drago Entertainment: FRAM Fundacja Rodzinna zwiekszyła zaangazowanie powyzej 5% do 14,98% kapitału i głosow. AgioFunds TFI wyszedł z posiadanego dotychczas pakietu 14,98% akcji.
Electronic Arts: Battlefield Studios przedstawiło Battlefield Labs – „najbardziej ambitny projekt współpracy ze społecznością w historii serii”, podano w informacji. Prace nad nową odsłoną wkraczają w kluczowy etap, a głosy graczy odegrają fundamentalną rolę w tworzeniu gry. Pierwsza faza testów w Battlefield Labs rusza już w nadchodzących tygodniach, a rejestracja jest dostępna. W pierwszych testach udział weźmie jedynie zaproszona grupa graczy na serwerach znajdujących się w Europie i Ameryce Północnej. W kolejnych etapach planowane jest rozszerzenie testów o nowe lokalizacje oraz stopniowe wysyłanie dziesiątek tysięcy kolejnych zaproszeń. Battlefield Labs odgrywa kluczową rolę w pracach nad serią, prowadzonych przez Battlefield Studios, w którego skład wchodzą: DICE (twórcy serii Battlefield), Ripple Effect (studio prowadzone przez weteranów serii, pracujących nad jej zupełnie nowym aspektem), Motive (twórcy „Star Wars Squadrons” i „Dead Space”), Criterion (studio znane ze światowej klasy gier wyścigowych, odgrywające kluczową rolę w kilku odsłonach Battlefield).
RedDeer.Games: Kolekcja gier dla całej rodziny Learn and Play Collection pojawi się na Nintendo Switch 18 lutego.
Electronic Arts: Nabyło technologię trackingu TRACAB, aby zapewnić dokładniejsze i bardziej precyzyjne wrażenia w swoich tytułach EA SPORTS. Firma osiągnęła porozumienie w sprawie przejęcia TRACAB Technologies, firmy rozwiązań do śledzenia i analizy optycznej w sporcie. Transakcja ma być bardzo korzystna dla przyszłych tytułów EA Sports, w których planuje wykorzystać moc technologii TRACAB, gdzie będzie w stanie wykorzystać zaawansowaną sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i dane sportowe w czasie rzeczywistym, aby stworzyć realistyczną animację i zapewnić wrażenia, które są realistyczne i podobne do rzeczywistej akcji sportowej. „Nasze gry EA Sports stają się żywymi, oddychającymi symulacjami sportu, a najnowocześniejsza technologia TRACAB i doświadczenie w przechwytywaniu i analizie danych w czasie rzeczywistym pozwolą nam zwiększyć realizm, immersję i zaangażowanie we wszystkie nasze doświadczenia” – mówi Cam Weber, prezes EA Sports.
ESL FACEIT Group: Firma zajmująca się esportem i rozrywką elektroniczną oraz Intel Corporation ogłosiły odnowienie na kolejne lata wieloletniego partnerstwa, w celu wspierania najważniejszych zawodów esportowych „Counter-Strike” na całym świecie. Nowa wieloletnia umowa będzie kontynuacją współpracy Intela z ESL przy wydarzeniach ESL Pro Tour i IEM, które są kluczowymi elementami sceny e-sportowej „Counter-Strike”. Wraz z odnowieniem się umowy w styczniu 2025 roku, minęły 24 lata partnerstwa między firmami. W tym czasie wydarzenia Intel Extreme Masters były oglądane przez ponad 2 mld godzin, wydarzenia LAN odbyły się na pięciu kontynentach, a w puli nagród znalazło się ponad 27 mln USD. W samym 2024 r. transmisje z IEM oglądane były przez 162 mln godzin i prawie 160 000 fanów. ,,Intel jest silnym zwolennikiem rywalizacji w grach od lat 90-tych, a ESL i EFG są naszymi kluczowymi partnerami we wspieraniu społeczności skupionej wokół e-sportu” – powiedział Roger Chandler (General Manager and Vice President, Enthusiast PC and Workstation Segment, Intel). Przedłużenie umowy zostało ogłoszone przed wielkim finałem Intel Extreme Masters Katowice 2025. Wydarzenie zgromadziło 24 najlepsze drużyny „Counter-Strike 2” z całego świata, aby zmierzyły się w walce o pulę nagród w wysokości 1 250 000 mln USD oraz miały szansę wygrać wyścig po 1 mln USD w Intel Grand Slam V. W 2024 roku partnerzy zorganizowali setne w historii wydarzenie IEM z najchętniej oglądanym turniejem w historii – IEM Dallas, które było oglądane przez 22,3 mln godzin, z oglądalnością na poziomie 1,8 mln w szczytowym momencie, W ubiegłym roku wydarzenia IEM w Kolonii w Niemczech, w Dallas w USA i Katowicach w Polsce zostały w pełni wyprzedane, a areny w Rio de Janeiro w Brazylii i Chengdu w Chinach wypełniły się kibicami po brzegi.
Źródło: ISBnews