Mazurska Manufaktura, która szykuje się do debiutu na NewConnect w I kw. br., zapowiedziała dywidendę jako oficjalną politykę firmy, podała spółka. Zakłada przychody w 2022 roku na poziomie 13,6 mln zł, wzrost o 35% r/r i zysk netto w wysokości 884 tys. zł.
„Realizacja prognozy 5-letniej, która w moim odczuciu jest jak najbardziej realna, doprowadzi do kapitalizacji naszej spółki na poziom przekraczający 50 mln zł. A stąd już prosta droga do głównego parkietu, co przyznam jest moją osobistą ambicją” – powiedział prezes Jakub Gromek, cytowany w komunikacie.
Jednocześnie, w przeddzień planowanego debiutu na NewConnect, zapowiedziano lock-up do 2025 roku i dywidendę jako oficjalną politykę firmy, wskazano także.
W połowie stycznia Mazurska Manufaktura złożyła dokument informacyjny w związku z wprowadzeniem do obrotu 1 224 008 akcji serii A, C, D, E i F i szacowała wówczas, że zadebiutuje na rynku NewConnect w I kw. 2022 r.
Przychody ze sprzedaży producenta rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa wzrosły w 2021 roku o 4% r/r do 10,1 mln zł. Wynik netto wyniósł -276 tys. zł. Zarząd publikuje wyniki za ub.r. i budżet na 2022 uwzględniający uruchomienie Browarów Bydgoskich i pełną koncentrację biznesu na produkcji alkoholi mocnych, piw kraftowych i przywracaniu historycznych marek piw.
„W ubiegłym roku uzyskaliśmy przychód ze sprzedaży na sumę 10,1 mln zł. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę wciąż niepewną sytuację gospodarczą oraz praktyczne wygaszenie produkcji środka dezynfekującego, który wypracował jedynie 0,3 mln zł sprzedaży. Przypomnę, że w 2020 roku wynik MMHygienic stanowił blisko 50% przychodów. Pełna koncentracja na naszym głównym profilu działalności wypracowała lepszy wynik, co moim zdaniem jest dobrym prognostykiem na najbliższe lata” – dodał prezes.
Prognoza, uwzględniona w tegorocznym budżecie, zakłada przychody w 2022 roku na poziomie 13,6 mln zł, co oznacza wzrost o 35% r/r, jak również zysk netto w wysokości 884 tys. zł, wskazano w informacji.
„Prognozy, zdaniem zarządu, oparte są na realnych podstawach uwzględniających uruchomienie w II kw. 2022 roku Browarów Bydgoskich oraz przychodów z tytułu działalności przejętego w listopadzie br. wrocławskiego browaru Profesja. Browary Bydgoskie to największa inwestycja Mazurskiej Manufaktury opiewająca na kwotę na ponad 5 mln zł, która zwiększy moce produkcyjne spółki o 1,2 mln litrów. Browar Profesja to rzemieślniczy zakład z Wrocławia, który rozbuduje portfolio spółki o segment piw kraftowych. W wyniku doposażenia zakład zwiększy własne moce produkcyjne z obecnych 0,5 mln l do 1,2 mln l. Dodatkowy wynik na zysku spółka wypracuje na skutek oszczędności z efektu dźwigni operacyjnej, zakładającej ujednolicenie dystrybucji, marketingu, logistyki i księgowości dla wszystkich zakładów browarniczych” – wymieniono w komunikacie.
Cel na 2026 rok to przychód spółki opiewający na 33,7 mln zł oraz zysk netto 3,4 mln zł. Rentowność netto wyniosłaby wówczas 10%, wyżej niż aktualne poziomy branży w Polsce oscylujące w przedziale 8-9%. Zakładane moce produkcyjne dla uruchomionego wówczas Browaru Jurand w Szczytnie wraz z Browarami Bydgoskimi i Browarem Profesja z Wrocławia wzrosłyby do 6,5 mln litrów, zaznaczono w informacji.
Mazurska Manufaktura to firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium.
Źródło: ISBnews