Przychody Grupy Pepco wyniosły 4 824 mln euro w całym roku obrotowym 2021/2022 (zakończonym 30 września 2022), tj. wzrosły o 17,4% r/r, przy założeniu stałego kursu walutowego, podała spółka. Pepco przewiduje, że liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro.
„Przychody Grupy za cały rok wyniosły 4 824 mln euro, +17,4% r/r, przy założeniu stałego kursu walutowego:
o PEPCO: wzrost o 28,7%
o Grupa Poundland: wzrost o 5%
• Silny całoroczny wzrost sprzedaży ogółem w warunkach porównywalnych (LFL) o 5,2%:
o PEPCO: wzrost o 7,4% LFL
o Grupa Poundland: wzrost o 2,6% LFL
o W samym wrześniu wzrost sprzedaży LFL wyniósł 15,5%, co zapewnia solidną bazę do dalszego wzrostu w roku obrotowym 2023″ – czytamy w komunikacie.
W samym IV kwartale roku obrotowego (lipiec-wrzesień 2022) przychody ogółem wyniosły 1 243 mln euro i wzrosły o 17,4% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego oraz o 5,2% w warunkach porównywalnych (LFL), podano także.
„Przewiduje się, że liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro. Przedział ten jest zgodny z naszymi oczekiwaniami dotyczącymi wzrostu r/r. Przy bieżącym kursie walutowym oczekuje się, że bazowy wynik EBITDA znajdzie się w przedziale od 720 mln euro do 735 mln euro” – czytamy dalej.
Dług finansowy netto, z wyłączeniem umów leasingowych, wyniósł 265 mln euro i jest o 168 mln euro wyższy niż w ubiegłym roku. Zadłużenie netto na koniec okresu5 wyniosło 1 430 mln euro (MSSF 16), co oznacza wzrost o 228 mln euro r/r, podała też spółka.
Wstępne wyniki finansowe za cały rok obrotowy zostaną opublikowane 13 grudnia, zapowiedziano także.
„W ramach przyspieszonego programu ekspansji sieci sklepów otworzyliśmy w całym 2022 r. rekordową liczbę nowych placówek – 516, czyli więcej niż planowane 450 (ten cel też został podwyższony w stosunku do pierwotnych założeń). Rozbudowa sieci sklepów jest największym pojedynczym czynnikiem wzrostu wartości Grupy Pepco. W ramach marki PEPCO otworzyliśmy 446 nowych sklepów, a więc więcej niż planowane 400, z czego 163 nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech” – napisano w komunikacie.
W ramach Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce, podano także.
„Stale poprawiamy jakość naszej działalności. W tym roku zmodernizowaliśmy 727 placówek (598 PEPCO, 129 Poundland). W ten sposób zakończyliśmy program rozbudowy oferty wielobranżowej PEPCO i kontynuujemy program modernizacji sklepów Poundland, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży LFL, osiągnięcia ekonomii skali i poszerzenia oferty dla naszych klientów” – czytamy dalej.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
Źródło: ISBnews