Gamedust liczy na zwielokrotnienie przychodów w 2023 roku, dzięki komercjalizacji kluczowych projektów, co ma zagwarantować spółce osiągnięcie progu rentowności, poinformował CEO Gamedust Paweł Flieger.
„Realizujemy nasz plan, który według naszych przewidywań pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość i określić punkt rentowności w 2023 roku” – powiedział Flieger podczas webinaru.
„Liczymy na to, że po premierze 'Yupitergrad 2 The Lost Station’, 'Best Forklift Operator’, 'Rooms of Realities’ absolutnie osiągniemy break even i staniemy się spółką, która zarabia swoje pieniądze i będzie mogła je reinwestować w kolejne produkcje czy w rozwój portfolio wydawniczego. Jeśli chodzi o emisję, którą robiliśmy, była ona tak zaprojektowana, abyśmy byli w stanie zrealizować strategię i nie potrzebowali przeprowadzać kolejnej emisji w przyszłości. Środki, które posiadamy oraz plany, które mamy powinny nas doprowadzić do break even” – dodał prezes.
Gamedust funkcjonuje na podstawie trzech linii biznesowych, obejmujących zarówno działalność wydawniczą, jak i własne produkcje. Spółka obecnie skupia się na produkcji „Yupitergard 2 The Lost Station”. Gra ma być o wiele bardziej dynamiczna od swojej poprzedniej odsłony oraz będzie mniej liniowa, co ma przyciągnąć nowych odbiorców.
„Biorąc pod uwagę cykl produkcyjny oraz cykl wydawniczy, możemy na pewno mówić o zwielokrotnieniu przychodów ze względu na pojawienie się dwa kluczowe tytuły w naszej działalności – 'Yupitergrad 2 The Lost Station’ i 'Rooms of Realities’, które powinny według naszych oczekiwań bardzo mocno zasilić konto spółki. Patrząc na to, jakie otrzymujemy testy z gameplay’ów i informacje od vendorów platform sprzętowych, możemy mówić o zwielokrotnieniu przychodów w tym roku i to takim znaczącym” – wskazał Flieger.
„Liczba potencjalnych nabywców dla 'Yupitergard 2 The Lost Station’ ciągle rośnie przez rozwój ekosystemu VR. Szacujemy sprzedaż na poziomie 50 tys. kopii, wszystko powyżej będziemy liczyć w skali sukcesu, jaki osiągniemy” – dodał prezes.
W planach wydawniczych na 2023 rok znajdują się dwie produkcje – „Sunrise GP” na Nintendo Switch oraz „Rooms of Realities” przeznaczone na okulary VR. Spółka podpisała także list intencyjny z Drago Entertainment w celu przeniesienia do VR produkcji „Gas Station Simulator”. Spółka jest także wydawcą symulatora „Best Forklift Operator”, a tytuł ma być w szerszej perspektywie longsellerem. Przedstawiciele Gamedust liczą na rozwój swojego segmentu wydawniczego.
„Działalność wydawnicza jest to dla nas element, wobec którego mamy największe nadzieje, jeżeli chodzi o rozbudowę. W tej chwili po licznych targach branżowych prowadzimy rozmowy z kilkoma studiami, które chciałyby we współpracy z Gamedustem wydać swoje tytuły. Te rozmowy są na bardzo zaawansowanym etapie” – powiedział CEO.
Gamedust bierze pod uwagę różne platformy, CEO spółki zaznaczył, że aktywnie rozwija się segment VR wskazując, że w przyszłym roku premierę będzie miało PlayStation VR.
„Liczba platform, na które będziemy mogli wydawać, jest duża. Zainteresowanie po stronie vendorów platform sprzętowych współfinansowaniem, czy dofinansowaniem produktów też pozwoli nam dość efektywnie budować przychody” – stwierdził Flieger.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews