Zalando zapowiada promowanie polskich marek na swojej platformie modowej w Europie Zachodniej, poinformował general manager platformy w CEE Daniel Rogiński.
„Chcemy, żeby polskie marki były silne na Zalando, nie tylko w Polsce, ale też w Europie Zachodniej. Zaczynaliśmy od marki Solar, a dziś na Zalando jest ok. 100 polskich marek. Uważam, że to już całkiem dużo i liczę, że uda się przyciągnąć również kolejne marki. W core naszej strategii biznesowej jest lokalność asortymentowa, dostosowywanie się do rynku i widzimy wielki sens w promowaniu polskich firm. Ich wyniki w Europie Zachodniej już pokazują, że są gotowe do ekspansji. Sprzedaż się nie kanibalizuje i wiem to z doświadczenia polskich partnerów. Nie konkurujemy z ich e-sklepami, dajemy im zasięg i potencjał budowania rozpoznawalności” – powiedział Rogiński podczas spotkania prasowego.
Wskazał, że Kazar to aktualnie najlepiej sprzedająca się polska marka na 22 rynkach zagranicznych (ponad 0,5 mln transakcji w dwa lata lub 1% aktualnej aktywnej bazy Zalando – źródło Kazar). Z kolei w Polsce na Zalando dynamicznie rośnie marka Lancerto i planuje ekspansję międzynarodową przez tę platformę.
„Co ważne, to wzrosty na takich rynkach jak Niderlandy, Francja, Włochy, Niemcy. To pokazuje, gdzie z jakością są już polskie marki” – dodał general manager Zalando w regionie.
Podkreślił, że sieć logistyczna platformy obejmuje 12 centrów dystrybucyjnych w Europie i centra zwrotów.
„Oferujemy także multichannel fullfillment i partner może obsługiwać wręcz swoją stronę przez magazyny Zalando. Możemy nawet obsłużyć zamówienia z platform naszej konkurencji. Dziś w konkurencyjnych cenach i jakości możemy więc obsłużyć wszystkie 25 rynki Europy. Rozwiązanie to pozwala polskim markom ekspandować i optymalizować swój model” – wskazał Rogiński.
Obok wsparcia na rynkach zachodnich Zalando rozpoczyna kampanię w Polsce w ramach wsparcia marek lokalnych pod hasłem „To polskie marki na Zalando”.
„Polskość lokalnych marek jest bardzo istotna dla polskich klientów dlatego chcemy zwiększyć ich widoczność na tle szerokiego asortymentu modowego na Zalando” – podsumował general manager Zalando na CEE.
Zalando to jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, posiadająca ponad 50 mln klientów z 25 krajów.
Źródło: ISBnews