Biedronka zwiększa swój udział rynkowy niezależnie od zachowania konkurentów i ich „bardziej agresywnego pozycjonowania cenowego”, ocenia prezes sieci Luis Araújo.
„Co do zasady wierzę w to, że konkurencja jest zdrowa, a dzięki niej wszyscy rynkowi gracze pokazują to, co mają najlepsze. My konsekwentnie od lat zwiększamy swój udział rynkowy – do poziomu niemal 30% obecnie – niezależnie od zachowania konkurentów” – powiedział Araújo w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.
Podkreślił, że Biedronka przez lata ewolucyjnie dostosowywała się do sytuacji na polskim rynku i oczekiwań konsumentów – stąd na przykład mniejsze niż standardowo sklepy z jednej strony w małych miejscowościach, a z drugiej w centrach dużych miast. Zwrócił uwagę, że od przełomu 2017 i 2018 r. Biedronka „mocno inwestuje” w modernizację sklepów; w ub. roku zrobiła ją w 375 placówkach, zaś „ten proces dostosowywania się do nowych oczekiwań cały czas trwa”.
„Konkurencję szanujemy i zrobimy wszystko, by nie wdawać się w sądowe przepychanki. Głęboko wierzymy, że można rywalizować z zachowaniem etyki. Tak robimy od zawsze i tak będziemy robić” – zadeklarował prezes w odpowiedzi na pytanie, czy Biedronka będzie szykować pozwy w związku z tym, że Lidl pozwał ją za jedno z haseł reklamowych.
W jego ocenie, nowe władze konkurencyjnej spółki być może uznały, że Lidl „poszedł zbyt daleko” w przedstawianiu się jako dyskont premium dla wyższej klasy średniej lub uznali, że powinni mocniej zawalczyć o rynek.
„Nie wiem, to nie mój problem. My zrobimy wszystko, aby tej rywalizacji nie przegrać. Po pierwsze dlatego, że się nie cofniemy i nie przestaniemy oferować Polakom codziennie niskich cen, a po drugie dlatego, że o zwycięstwie decydują polscy konsumenci. A całe pokolenia polskich konsumentów wiedzą, że jesteśmy najtańsi i najlepsi” – podsumował Araújo.
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 60 sklepów (51 sklepów netto) i przeprowadziła 104 remonty, zwiększając liczbę placówek do 3 620 na koniec czerwca. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,58 mln m2 na koniec czerwca br. wobec 2,42 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews