AmRest odnotował 23,1 mln euro skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 18,8 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 4,9 mln euro wobec 36,8 mln euro zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 112,8 mln euro wobec 101,4 mln euro zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 114 mln euro wobec 102,6 mln euro zysku rok wcześniej.
„EBITDA Grupy w drugim kwartale przyspieszyła do 112,8 mln euro, co stanowi najwyższy nominalny wynik w historii AmRest i wzrost o 11,2% r/r. Odbudowa marży również przyspieszyła, napędzana przez umiarkowaną presję inflacyjną i pomimo silnej konkurencji na niektórych rynkach. Pod względem marży EBITDA rentowność wzrosła o 1 pkt proc. do 17,7%” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 638,9 mln euro w II kw. 2024 r. wobec 606,7 mln euro rok wcześniej.
„Sprzedaż AmRest w drugim kwartale 2024 roku wyniosła 638,9 mln euro, czyli o 5,3% więcej niż w 2023 roku, co stanowi najwyższy kwartalny poziom przychodów w historii Grupy. Ten nowy rekord staje się bardziej istotny w kontekście ograniczonych wydatków konsumenckich. Sukcesem strategii AmRest było jednak dostosowanie się do klienta bardziej wrażliwego na cenę i poszukującego wartości” – czytamy dalej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 25,2 mln euro skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 20,3 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 231,5 mln euro w porównaniu z 1 169,9 mln euro rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 193,9 mln euro wobec 172 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 196,4 mln euro wobec 174 mln euro zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Liczba restauracji zarządzanych przez AmRest na koniec drugiego kwartału roku wyniosła 2 177 jednostek, po otwarciu 22 nowych restauracji i zamknięciu 14. Ponadto, liczba restauracji odnowionych lub zmodernizowanych przyspieszyła do 110 jednostek, podwajając zeszłoroczną liczbę. Liczba otwarć w ciągu pierwszych 6 miesięcy roku wyniosła 40 jednostek, a zamknięć 26, z czego 6 było franczyzowych, głównie Pizza Hut we Francji” – napisano też w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2024 r. wyniosła 7,73 mln euro wobec 6,8 mln euro straty rok wcześniej.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews