Zdaniem 51% polskich przedsiębiorstw, krokiem, od którego należy zacząć transformację cyfrową jest analiza perspektywy klientów, wynika z badania „Stan transformacji cyfrowej w Polsce” przeprowadzonego przez Kantar Polska na zlecenie Future.Company. Dodatkowo, dane sugerują, że wzrost sprzedaży jako zaletę transformacji widzi 16% przedsiębiorców.
Z drugiej strony dane sugerują, że prawie połowa (49%) polskich firm nie bierze pod uwagę potrzeb klientów przy transformacji cyfrowej.
„Celem przedsiębiorstw jest sprzedaż produktów i usług klientom. Jeśli przedsiębiorcy nie biorą ich potrzeb pod uwagę rozpoczynając transformację cyfrową to ryzykują, że albo później będą musieli podjąć kosztowne kroki, aby to naprawić, albo z tego zrezygnować” – powiedział współzałożyciel i partner w Future.Company Olgierd Cygan, cytowany w komunikacie.
„77% respondentów uznało, że transformacja cyfrowa powinna się rozpocząć od zmiany wewnątrz organizacji nastawienia ludzi, kompetencji oraz procesów. 60% rozpoczęłoby działania od całościowego mapowania obecnej sytuacji i potrzeb, a 16% – od analizy konkurencji i prób kopiowania innych” – czytamy w materiale.
Wzrost sprzedaży jako jako zaletę transformacji cyfrowej widzi 16% przedsiębiorców, podano również.
„Transformacja cyfrowa to również transformacja ludzi i relacji między nimi. To też dotyczy relacji z klientami, a bez zrozumienia ich konieczna zmiana nie będzie możliwa. Trzeba pamiętać, że w cyfrowym świecie firmy rywalizują o klienta nie tylko ze swoją najbliższą konkurencją, ale potencjalnie z przedsiębiorstwami z całego świata. Brak rozeznania w potrzebach klientów może spowodować, że transformacja cyfrowa przyniesie efekty przeciwne do zamierzonych” – podkreśliła współzałożycielka i partnerka Future.Company Iza Klat.
Future.Company to firma doradcza oraz projekt skoncentrowany na wsparciu liderów biznesu w procesie transformacji cyfrowej. Partnerzy Future.Company pracują bezpośrednio z CEOs i founderami w modelu concierge, oferując dostosowane do potrzeb stałe wsparcia wiedzowe, doradcze, projektowe i networkingowe.
Badanie „Stan transformacji cyfrowej w Polsce” zostało przeprowadzone metodą CATI na próbie 100 osób z najwyższych szczebli menedżerskich średnich przedsiębiorstw. Z badania wykluczono m.in. administrację publiczną, szkolnictwo oraz przemysł wydobywczy.
Źródło: ISBnews