Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w październiku br. wyniosła 79 386 sztuk, czyli o 2,9% mniej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.
„Łącznie od początku roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 796 357 sztuk i jest o 11,8% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Według najnowszych prognoz na koniec roku import będzie oscylował w granicach 920 – 940 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie.
Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął 12 lat i 4 miesiące, a w samym październiku – o 3 miesiące mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wyniósł 13 lat i 5 miesięcy. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 takich rejestracji, podano również.
„W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w październikowym imporcie aut osobowych stanowią 41,3%. Trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42%, najniższego od kwietnia 2018 roku. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi wynosi 11 lat i 3 miesiące” – czytamy dalej.
Ranking Top10 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:
1. Niemcy – 466 899 szt. (+13,5%)
2. Francja – 82 489 szt. (+19,0%)
3. Belgia – 52 034 szt. (+7,9%)
4. Holandia – 34 883 szt. (+16,4%)
5. Stany Zjednoczone – 29 833 szt. (+6,7%)
6. Włochy – 26 253 szt. (+12,1%)
7. Szwajcaria – 20 864 szt. (+10,7%)
8. Austria – 20 681 szt. (+15,7%)
9. Dania – 15 649 szt. (-7,2%)
10. Szwecja – 14 736 szt. (-3,6%)
Natomiast ranking najczęściej sprowadzanych marek jest następujący:
1. Volkswagen – 83 349 szt.
2. Opel – 81 123 szt.
3. Ford – 73 595 szt.
4. Audi – 63 474 szt.
5. Renault – 51 366 szt.
6. BMW – 45 372 szt.
7. Peugeot – 41 716 szt.
8. Citroen – 36 790 szt.
9. Mercedes – 36 191 szt.
10. Fiat – 26 873 szt.
Źródło: ISBnews