Wartość rynku reklamy w Polsce zwiększy się w o ok. 4,5-6,5% r/r w 2022 r. po wzroście o 16% r/r w ub.r., szacuje Agora.
„Na podstawie dostępnych danych rynkowych Agora szacuje, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2022 r. zwiększy się w porównaniu z 2021 r. o około 4,5-6,5%” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Według szacunków Agory, opartych na dostępnych źródłach danych, w 2021 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła ponad 10,4 mld zł i zwiększyła się o 16% w stosunku do 2020 r. W tym czasie reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na reklamę we wszystkich segmentach rynku, podano w sprawozdaniu zarządu.
Według szacunków spółki, w 2021 r. wydatki na reklamę TV wzrosły o 11,5% r/r, w internecie – o 22% r/r, w radiu – o 11% r/r, w reklamie zewnętrznej – o 20,5% r/r w czasopismach – o 1,5% r/r, w dziennikach – o 3,5% r/r, zaś w kinach – o 94% r/r.
Największy udział w wydatkach reklamowych w ub.r. miały internet (43%), telewizja (42,5%) i radio (6%).
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews