Agora nadal widzi dużą przestrzeń do wzrostu subskrypcji radiowych, poinformował prezes Bartosz Hojka. Jednocześnie grupa obserwuje trend o charakterze globalnym – zmęczenia newsami w obszarze subskrypcji cyfrowych. W tym obszarze postawi na pozyskiwanie tzw. light userów.
„Subskrypcje radiowe nam dynamicznie rosną. Przybywa 'wysokokaloryczych’ użytkowników indywidualnych. Pracujemy tu nad planem na przyszłość. Widzimy jeszcze bardzo dużą przestrzeń do wzrostu. Odwołujemy się np. do silnego trendu podcastów, gdzie identyfikujemy możliwy dalszy dynamiczny wzrost” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.
W kwestii subskrypcji cyfrowych zarząd Agory ocenił, że tendencja jest „raczej płaska niż spadek”, co często uzależnione jest od sezonowości i zakończenia ofert, które miały bardzo dobrą akwizycję. W efekcie obecnie nastąpił „dołek” kohorty użytkowników, którzy wykupili subskrypcję po wybuchu wojny na Ukrainie.
Zarząd Agory podkreślił, że najważniejszym czynnikiem jest fakt, że grupa jest najbardziej dojrzałym podmiotem na rynku subskrypcji cyfrowych i podlega w tym obszarze globalnym trendom. Tymczasem najnowsze badania wydawców newsowych pokazują, że na tym rynku następuje recesja uwagi, a trend zmęczenia newsami szczególnie widoczny jest tam, gdzie panuje silna polaryzacja polityczna. Zarząd wskazał, że działania w tym zakresie zmierzają do zwracania się coraz bardziej do tzw. light userów. „Jest to ogromna grupa i mamy nad czym pracować” – podkreślił zarząd grupy.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews