AmRest oczekuje dalszego wzrostu sprzedaży i na razie podtrzymuje całoroczne oczekiwania w zakresie wzrostu przychodów o ponad 10% r/r, poinformował CFO Eduardo Zamarripa. Jednocześnie zapowiedział dalsze podwyżki cen celem ochrony marż.
„W tej chwili podtrzymujemy oczekiwania, którymi się podzieliliśmy. Myślę, że przychody były zgodne z tymi [zakładanymi] przedziałami, więc czujemy się z nimi komfortowo. Często wprowadzamy aktualizacje, ale myślę, że jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o zmianie oczekiwań” – powiedział Zamarripa podczas telekonferencji dla inwestorów.
AmRest podal na początku marca br. że oczekuje wzrostu przychodów o ponad 10% r/r w tym roku (wobec 1 917 mln euro w ub.r.) oraz utrzymania marży EBITDA na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (kiedy wyniosła 18,7%.
„Pomimo pojawiających się wyzwań biznesowych, stopniowe ożywienie gospodarcze, reaktywacja turystyki, rosnący ruch ludzi w miejscach spotkań towarzyskich i wymiany doświadczeń tworzą środowisko, w którym nasza propozycja wartości jest bardzo atrakcyjna, ponieważ oferujemy jakość i niezwykłe doświadczenia konsumenckie po bardzo konkurencyjnych cenach. Sytuacja ta pozwala nam sądzić, że dynamika naszego handlu powinna pozostać na wysokim poziomie i w najbliższych miesiącach będzie nadal rosnąć” – dodał CFO.
Wskazał, że ze względu na sezonowość działalności spółki, w normalnym roku I kwartał charakteryzował się najsłabszym poziomem sprzedaży, rentowności i generowanych przepływów pieniężnych, zaś IV kwartał wykazywał najsilniejszą pozytywną sezonowość.
„Tak więc fakt, że odnotowaliśmy najlepszy pierwszy kwartał w naszej historii, znacząco zwiększając marże w stosunku do ubiegłego roku, sprawia, że z optymizmem patrzymy na przyszłą dynamikę działalności, pomimo istotnych wyzwań, jakie przed nami stoją” – podkreślił Zamarripa.
Podobnie jak w przypadku większości innych firm, dużym wyzwaniem dla AmRestu jest utrzymanie rentowności i marż, dodał.
„Pomimo postępów w zakresie cyfryzacji, dzięki którym procesy są mniej pracochłonne, oraz innych postępów w zakresie wydajności, będziemy musieli nadal podnosić ceny w sposób odpowiedzialny, aby chronić marże” – zapowiedział także Zamarripa.
Poinformował także, że AmRest podwyższył oczekiwania co do inflacji w krajach, w których działa do średnich kilkunastu procent z poziomu jednocyfrowego.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 507 mln euro w I kw. 2022 r. wobec 380 mln euro rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł w I kw. br. 75,3 mln euro wobec 49,6 mln euro rok wcześniej.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews