Grupa Unimot opublikowała strategię ESG, która opiera się na pięciu filarach w ramach każdego z głównych obszarów raportowania ESG: środowisko (E), społeczeństwo (S) i ład korporacyjny (G), podał Unimot. Spółka zadeklarowała, że będzie dążyć do neutralności emisyjnej.
„Od początku istnienia firmy staramy się prowadzić działalność biznesową w sposób odpowiedzialny społecznie i zrównoważony. Teraz ujęliśmy to w ramy spisanej strategii, która definiuje nasze priorytetowe cele w obszarze ESG. Stawiamy na transparentność uwzględniającą cele klimatyczne, społeczne i zarządcze. Wdrażając Strategię ESG, chcemy podejmować jak najwięcej działań biznesowych z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju, a także zobowiązujemy się do corocznej publikacji raportów niefinansowych i zaczynamy już w tym roku raportem za 2021 r.” – powiedział prezes Adam Sikorski, cytowany w komunikacie.
W opublikowanej strategii znalazły się następujące cele strategiczne:
– w obszarze „środowisko”: systematyczne zmniejszanie wpływu grupy na emisję gazów cieplarnianych oraz efektywne zarządzanie oddziaływaniem grupy na środowisko naturalne;
– w obszarze „społeczeństwo”: zwiększenie bezpieczeństwa, zaangażowania i kwalifikacji pracowników oraz propagowanie wśród nich zdrowego i aktywnego stylu życia;
– w obszarze „ład korporacyjny”: zarządzanie grupą na rzecz zrównoważonego rozwoju, wymieniono.
W ramach systematycznego zmniejszania wpływu grupy na emisję gazów cieplarnianych Unimot zobowiązał się do dalszego rozwoju biznesów bazujących na odnawialnych źródłach energii, nieustannej realizacji obowiązków NCW i NCR zgodnie z najwyższymi standardami oraz dążenia do neutralności w zakresie emisji gazów cieplarnianych w Scope 1 (emisji bezpośredniej) i Scope 2 (emisji pośredniej), podkreślono
W zakresie efektywnego zarządzania oddziaływaniem Grupy Unimot na środowisko naturalne postawiono na usprawnienie procesów zarządzania w obszarze ochrony środowiska oraz pogłębioną analizę ryzyk i szans klimatycznych, wynika także z materiału.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.
Źródło: ISBnews