Grupa WP dostrzega, że rynek reklamy internetowej odzyskuje pozytywną dynamikę po lekkim spadku w I kwartale, poinformował prezes Jacek Świderski.
„Liczymy, że od marca pojawia się wzrost i powoli będziemy wychodzić ze złych wiadomości dla rynku reklamowego. W I kwartale rynek zanotował małe spadki, ale oczekiwanymi i wydaje się, że mimo wszystko wymiar kary był niezbyt wysoki” – powiedział Świderski podczas wideokonferencji.
Wcześniej Grupa WP podawała, że spodziewa się wzrostu rynku reklamy internetowej o ok. 3% r/r w tym roku.
„Podtrzymujemy to, co mówiliśmy kilka tygodni temu” – zaznaczył prezes.
Zastrzegając niepewność co do rynku w II półroczu, dodał, że grupa zakłada w III kwartale dynamikę 3-4%, a w ostatnim kwartale roku jej wzrost do ok. 5%.
Wśród ostatnich inicjatyw technologicznych, które mają wspierać rozwój biznesu reklamowego, przypomniał o przejęciu technologii trackingowej do efektywnych kampanii reklamowych od spółki Samito. Ma wzmacniać potencjał dotarcia dotarcie usługi samodzielnego zamawiania reklam do małych i średnich klientów.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews