InPost rozbudował sieć Paczkomatów do 10 000 urządzeń, podała spółka. Maszyna o tym numerze została uruchomiona we Wrocławiu przy ulicy Łódzkiej 19.
„Dla nas tegoroczny 6 grudnia także przyniósł niespodziankę. Właśnie stanął nasz Paczkomat nr 10 000 i choć nie był to prezent, ale efekt wielu lat ciężkiej pracy – to z dumą patrzymy na największą na świecie sieć Paczkomatów ze zintegrowaną logistyką. To ogromna liczba maszyn, która codziennie dostarcza Polakom miliony przesyłek. Jakością i szybkością zdecydowanie przebija dostawy kurierskie, a kupujący w internecie najchętniej wybierają właśnie taką opcję dostawy – co jest dla nas najlepszą rekomendacją. W tym roku bardzo intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem naszej infrastruktury – liczba Paczkomatów InPost wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 4 000 urządzeń, czyli o 66,7%, rozbudowaliśmy 3 000 już działających maszyn, a powierzchnia sortowni i centrów logistycznych zwiększyła się o 61%” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Brzoska dodał, że mimo największego w historii firmy programu inwestycyjnego w niektórych lokalizacjach w Paczkomatach w okresie przedświątecznym może brakować miejsc.
„W tym roku mamy o ponad 4 000 tysiące więcej maszyn niż w roku ubiegłym, ale… to i tak za mało. Popyt w okresie przedświątecznym na dostawy do Paczkomatów jest olbrzymi i może skutkować brakiem przepustowości w niektórych lokalizacjach. Dlatego prosimy naszych klientów, aby jak najszybciej odbierali przesyłki i robili zakupy z wyprzedzeniem – ale także przeprosić, bo zdajemy sobie sprawę ze skali wolumenów w tym okresie. Mogę zadeklarować, że nie zwalniamy tempa i w przyszłym roku nasz program inwestycyjny się nie zatrzyma” – podsumował prezes.
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.
Źródło: ISBnews