Odwiedzalność w obiektach handlowych w czerwcu była wyższa o 12% r/r, ale o 19% niższa w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. przed pandemią), podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Czerwcowy wynik to najlepszy rezultat w 2021 roku.
„Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) wskazują na szybki powrót klientów do stacjonarnych zakupów. Według wskaźnika PRCH Daily Footfall Index, monitorującego liczbę odwiedzin w centrach handlowych od początku pandemii, wyraźnie wzrasta ruch klientów w badanych nieruchomościach – czerwcowe dane są o 5% wyższe niż dane zaraportowane w maju, a więc zaraz po uwolnieniu handlu spod lockdownu. Czerwcowy wynik to najlepszy rezultat w 2021 roku” – czytamy w komunikacie.
Duże zainteresowanie klientów obiektami handlowymi i ich dobre wyniki są konsekwencją uruchomienia pełnej oferty handlowo-usługowej, która była znacząco ograniczona prawie do końca maja, w związku z panującymi obostrzeniami. Wzmożony ruch w galeriach wynika również z przygotowań do sezonu wakacyjnych urlopów, zaznaczono.
Według danych PRCH, klienci chętnie wybierali się na zakupy w weekend. W soboty ruch w galeriach był wyższy średnio o 1/4 niż w pozostałe dni handlowe tygodnia.
„Odwiedzalność centrów handlowych nie powróciła jednak jeszcze do poziomów sprzed pandemii. W czerwcu była o 19% niższa niż w analogicznym miesiącu 2019 roku oraz o 12% wyższa niż w czerwcu ubiegłego roku” – czytamy dalej.
Najlepszym dniem dla handlowców okazała się sobota, 12 czerwca – wtedy w ciągu jednej doby każdą galerię odwiedziło średnio ponad 16 tys. klientów, czyli o 13% więcej niż w analogicznym dniu 2019 roku. Najniższe rezultaty odwiedzalności odnotowywane są wciąż w niedziele, z uwagi na obowiązujący zakaz handlu, zaznaczono.
Liderem odbudowy odwiedzalności od początku pandemii są średniej wielkości nieruchomości (20-39 tys. m2 GLA). W czerwcu osiągnęły o 11 pkt proc. wyższe wyniki niż galerie o największej powierzchni (powyżej 60 tys. m2 GLA) w zestawieniu z danymi za 2019 rok.
Dane PRCH nt. odwiedzalności centrów handlowych pochodzą z systemów zliczania klientów za pomocą kamer 3D, które podają liczbę klientów z dokładnością do 98%.
Źródło: ISBnews