PKP Intercity sprzedało poprzez zewnętrzne kanały ok. 3,5 mln biletów w ciągu pierwszego roku współpracy, podał przewoźnik.
„Rok temu PKP Intercity rozpoczęło współpracę z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym narodowego przewoźnika w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej. […] Wyniki sprzedaży w zewnętrznych kanałach są rewelacyjne. Na platformie Koleo zakupiono już ponad 2 mln biletów. Dobrym ruchem okazało się także nawiązanie współpracy w ramach ujednoliconych warunków handlowych z serwisami Skycash oraz e-podroznik.pl. Na tych platformach PKP Intercity sprzedało kolejno ponad 200 tys. i 800 tys. biletów. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie zakupili ich już prawie 3,5 mln. Dodatkowo, od 24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika” – czytamy w komunikacie.
Narodowy przewoźnik rozszerza swoją sprzedaż o zewnętrzne platformy od maja 2022 roku.
„Tak wysokie wyniki sprzedaży to dowód na to, że nasza strategia jest bardzo skuteczna. Rozumiemy jak ważny jest szeroki dostęp do możliwości zakupu biletów, dlatego będziemy rozszerzać sieć sprzedaży o kolejne platformy i punkty stacjonarne. Polacy doceniają nasze działania, a ja bardzo się cieszę, że coraz więcej podróżnych wybiera PKP Intercity” – skomentował wiceprezes Tomasz Gontarz, cytowany w materiale.
Nowy model sprzedaży agencyjnej, wprowadzony we wrześniu 2021 r., wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy. Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze komfort pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić swoje usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu, podano także.
PKP Intercity podkreśla, że stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży, m.in. usprawniając działanie aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie narodowy przewoźnik udostępnił możliwość pobrania biletu w formie PDF oraz opcję dodania przejazdu do kalendarza. W aplikacji można już płacić z użyciem Apple Pay. Już wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To duże udogodnienie dla podróżnych, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż, wymienia PKP IC.
Aplikacja mobilna cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów. Od początku jej działania sprzedało się w niej już blisko 700 tys. biletów, zakończono w informacji.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews