Prodromus, który jest w trakcie oferty publicznej akcji serii C, oczekuje, że jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek amerykański swoje pierwsze urządzenie rehabilitacyjne, zaś sprzedaż na większą skalę rozpocznie w 2022 roku, poinformowali przedstawiciele spółki.
Prodrobot to zautomatyzowany trenażer chodu, który jest na rynku od 6 lat i jest przeznaczony dla pacjentów pediatrycznych. Spółka pracuje obecnie nad Prodrobotem Magna – dla dorosłych pacjentów.
„Rozpoczynamy już badania inżynierskie, certyfikacyjne. Z dużą nadzieją patrzymy na przyszłość, żeby jeszcze w tym roku Prodrobot Magna został wprowadzony na rynek. Odbyła się przedpremiera, pokazaliśmy już prototyp, nasi dystrybutorzy, partnerzy z dużym zainteresowaniem śledzą postęp i czekają, żeby rozpocząć sprzedaż” – powiedział prezes Bartłomiej Wielogórski podczas konferencji online.
„Staramy się poruszać pacjentów poprzez naszą globalną obecność. Z sukcesem udało nam się to w Europie, Azji, teraz naszym celem jest Ameryka Północna” – dodał.
Waligórski poinformował, że Prodromus Magna jest na etapie początkowym procedur amerykańskiej Agencji Żywności i Leków (FDA – Food and Drug Administration).
„W naszej klasie produktów są już produkty na rynku USA, więc procedura będzie uproszczona. Wymagania techniczne i dokumentacyjne w Europie są bardzo podobne do tych, które są w USA. Nie mamy obaw, co do tego, że certyfikacja zakończy się powodzeniem. Nie mamy obaw o to, czy wejdziemy na rynek USA, to jest raczej kwestia tego, kiedy to nastąpi, bo te procedury lubią trochę trwać” – zaznaczył.
„Z małym robotem po cichu liczymy na to, że w tym roku zaliczymy już pierwszą sprzedaż, a 2022 rok to termin, który możemy zadeklarować bez obaw” – dodał prezes.
Jak podkreślił prezes, spółka ma już ugruntowany serwis, oferuje dwuletnią gwarancję, pakiety pogwarancyjne, jest także doświadczona jeśli chodzi o szkolenia techniczne i medyczne dla partnerów i klientów.
„Obserwujemy rynek i podążając za trendami, któregoś dnia spróbujemy się bliżej przyjrzeć wynajmowi długoterminowemu albo leasingowi” – zaznaczył prezes.
Wskazał, że dwa roboty, z których jeden jest dedykowany dzieciom, a drugi dorosłym mają autorskie oprogramowanie ProdElvis, które zaistniało również jako odrębny produkt. Dzięki tej kombinacji, spółka może stale poszerzać ofertę. ProdElvis pracuje z czujnikami, podkładkami pod stopą pacjenta, co pozwala na prace w czasie rzeczywistym i ułatwia terapeucie ocenę chodu pacjenta.
W ramach rozpoczętej w ubiegłym tygodniu oferty publicznej spółka prowadzi zapisy na łącznie do 444 444 sztuk akcji serii C. Ustalona przez radę nadzorczą cena emisyjna wynosi 9 zł, co daje wartość emisji akcji serii C w przypadku objęcia wszystkich akcji na poziomie blisko 4 mln zł – 3 999 996 zł.
Zapisy na akcje rozpoczęły się 8 lipca i potrwają maksymalnie do 30 sierpnia. Oferta publiczna prowadzona jest bez pośrednictwa firmy inwestycyjnej, zapisy bezpośrednio przyjmuje spółka.
Celem strategicznym po podwyższeniu kapitału zakładowego jest wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect.
„Nasze plany to wejście na giełdę, planujemy zrobić to jeszcze w tym roku lub na przełomie roku tego i przyszłego” – powiedział prezes.
Spółka wyznaczyła kilka celów dla spożytkowania środków pochodzących z emisji akcji.
„To przede wszystkim realizacja naszego celu strategicznego, czyli wprowadzenie na rynek Stanów Zjednoczonych Prodrobota Magna, rejestracja robota Magna na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli pozyskanie certyfikacji CE, audytu oraz sfinansowanie kosztów działań związanych z tym celem, rozbudowa działu handlowego – profesjonalizacja tego zespołu, zatrudnienie osób z doświadczeniem na kluczowych rynkach, które będą bądź wspierać dystrybutorów, bądź bezpośrednio prowadzić sprzedaż naszych rozwiązań, zasilenie kapitału obrotowego, co będzie dla nas istotne pod kątem wejścia na rynek Stanów Zjednoczonych i poszerzenia portfolio produktowego, sfinansowanie wkładu własnego do dalszych dotacji, które umożliwią nam rozwój portfolio produktowego oraz sfinansowanie kosztów związanych z upublicznieniem spółki” – powiedział dyrektor ds. finansowych Tomasz Chwiałkowski.
Jak podkreślił, kluczowe z perspektywy spółki czynniki wzrostu to realizacja przede wszystkim strategii związanej z wejściem na rynek Stanów Zjednoczonych – najpierw z urządzeniem pediatrycznym Prodrobotem, a następnie z Magną.
„Chcemy wykorzystać dużą podaż środków publicznych do współfinansowania dalszego rozwoju portfolio produktowego oraz chcemy zadebiutować po przeprowadzeniu oferty na rynku NewConnect, który postrzegamy jako atrakcyjny segment dla spółki o naszym profilu. Jednocześnie uważamy, że spółek o profilu stricte medtechowych, ze sfinansowanym już portfolio produktów, ze sprzedażą eksportową brakuje, jeśli chodzi o obecność na naszym rynku giełdowym” – powiedział Chwiałkowski.
Prodromus produkuje i dostarcza wysokiej jakości urządzenia rehabilitacyjne aktualnie skierowane głównie do dzieci, z systemem biofeedbacku w czasie rzeczywistym. Opatentowana autorska technologia jest rozwijana od dekady, a prawie 40 Prodrobotów pomaga pacjentom w 10 krajach w Europie i w Azji. Spółka współpracuje z 17 dystrybutorami w 29 krajach na całym świecie.
Źródło: ISBnews