Strategia Banku Pekao na lata 2025-2027 „Sięgamy ponad horyzont” zakłada m.in. wzrost liczby klientów mobile do 4,4 mln (z 3,4 mln obecnie) w okresie jej obowiązywania, podał bank. Udział sprzedaży digital ma w tym czasie sięgnąć 72%.
„Pekao planuje zwiększyć dostępność usług bankowych dla klientów wprowadzając zintegrowany model obsługi w kanałach bankowych, tak aby zapewnić ciągłość, prostotę i personalizację, niezależnie od tego w którym kanale klient realizuje proces. Na przestrzeni najbliższych trzech lat rozwinie także interaktywne możliwości PeoPay, Pekao24 i Contact Center, wprowadzając najwyższej jakości bankowość konwersacyjną. W horyzoncie strategii zakłada, że liczba klientów mobile wzrośnie do 4,4 mln, a udział sprzedaży digital wyniesie 72%. Ponadto bank planuje jeszcze bardziej skupić się na działaniach edukacyjnych i doradztwie w oddziałach, szczególnie w kontekście lokalnym” – czytamy w komunikacie.
Bank zakłada także trzykrotne zwiększenie interakcji z klientami w kanale voice, podano w prezentacji strategii.
„Co zrobimy?
* Wprowadzimy zintegrowany model obsługi w kanałach bankowych, aby zapewnić ciągłość, prostotę i personalizację dla klienta, niezależnie od tego w którym kanale realizuje proces.
* Rozwiniemy interaktywne możliwości PeoPay, Contact Center, Pekao24 wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.
* Uczynimy Contact Center i bankowość konwersacyjną naszą mocną stroną.
* Zdefiniujemy nową rolę oddziałów koncentrując się na funkcjach edukacyjnych i doradztwie. Zachowując sieć oddziałów poprawimy ich format i zoptymalizujemy powierzchnię” – wymieniono w prezentacji.
Kolejny cel na 2027 r. to m.in. „wdrożenie fundamentów ekosystemu i start pracy w modelu Data Driven”, podwojenie liczby rozwiązań AI w banku oraz 80% pracowników używających AI, zapowiedziało także Pekao.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU. Od 1998 roku bank obecny jest na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 334,24 mld zł na koniec 2024 r.
Źródło: ISBnews