Text nie jest optymistyczny, jeśli chodzi o wzrost liczby klientów produktu LiveChat w najbliższych miesiącach, poinformował head of IR spółki Marcin Droba. Spółka skupia się na transformacji do modelu „Suite” i rynku amerykańskim.
„Nie jesteśmy raczej optymistami, jeśli chodzi o wzrost liczby klientów LiveChat w najbliższych miesiącach. Równocześnie potwierdziliśmy nasz potencjał do dalszego zwiększania MRR i ARPU tego produktu. Jeśli chodzi o plany to wprowadzenie global billing, short trial experience i wyłączenie natywnego systemu ticketingowego w LiveChat – to są wydarzenia, które będą miały miejsce w najbliższych miesiącach” – powiedział Droba podczas wideokonferencji.
„Pracujemy nad certyfikatem SOC2, który jest istotny jeśli chodzi o możliwości pozyskiwania większych klientów, zwłaszcza w USA. Planujemy też w tym roku wzmacniać zespół sprzedażowy, który powinien być w stanie działać z większymi umowami, z większymi klientami i być skoncentrowany na rynku amerykańskim. Działania powinny nam pomóc w pozyskiwaniu większych klientów i poprawieniu do sprzedaży” – dodał.
Poinformował również, że Text rozważa przedstawienie niektórych celów dotyczących KPI.
„Rozmawiamy o tym wewnętrznie. Nie obiecuję tego, ale prowadzimy takie dyskusje, rozważamy taką możliwość. Jeśli się na to zdecydujemy to pewnie moglibyśmy to połączyć z publikacją raportu rocznego” – wskazał head of IR.
Potwierdził, że strategicznym celem Text pozostaje przejście do modelu „Suite” z modelu „multiproduct”, aby docelowo spójnie zaadresować cały obszar komunikacji i customer service wszystkich rozwijanych produktów.
„Jesteśmy w realizacji strategii budowy oferty typu 'Suite’. Ważnym punktem był rebranding naszej spółki. Bardzo mocno przyspieszamy w ostatnich miesiącach. 'Suite’ praktycznie jeszcze nie widać w naszych wynikach. Trochę widać po stronie naszych kosztów, ponieważ tej chwili przejściowo płacimy więcej za infrastrukturę. Jesteśmy podekscytowani kolejnymi miesiącami, które przyniosą nam ważne wydarzenia związane z budową 'Suite’. To jest wprowadzenie globalnego billingu, wspólny trial dla naszych produktów. Zakończymy też operowanie prostego, natywnego systemu ticketowego w LiveChat. Niezależnie od budowy ‚suite’, te działania powinny przełożyć się znacząco na nasze możliwości pozyskiwania większych klientów w przyszłości” – powiedział Droba.
Wskazał ponadto, że zmieniają się warunki rynkowe i mechanizmy akwizycji klientów.
„Dostosowujemy się do tego. Na przykład naszym nowym źródłem pozyskania klientów jest na przykład Chat GPT. Nasi konkurenci albo bardzo podobne do nas spółki, od dwóch lat, polegają raczej na retencji przychodów, a nie wzroście liczby klientów. Wiele firm wręcz traci klientów, co w dużej mierze jest związane z sytuacją gospodarczą w USA” – zaznaczył head of IR.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews