Yieldbird z grupy Agora szykuje się do „silnej” ekspansji zagranicznej, poinformował prezes Agory Bartosz Hojka.
„Planujemy silną ekspansję międzynarodową, została założona spółka w Wielkiej Brytanii, która ma wspierać w ekspansji w Europie i Ameryce Północnej. Niższe marże tej spółki w 2022 wynikają z transformacji, jakiej podlega, oczekujemy zwiększonej marży w 2023 i pozytywnych efektów transformacji na EBITDA ciągu 2 lat” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.
W ramach transformacji, Yieldbird rozwija również kanał partnerski i pozyskał już pierwszych partnerów w tym modelu w obu Amerykach. Zarząd Agory widzi już duży wzrost konwersji leadów w obszarze Software-as-a-Service (SaaS). Model ten rośnie silnie dwucyfowowo i Agora zakłada, że w ciągu 2 lat Yieldbird będzie generował 70-80% przychodów z modelu SaaS.
Yieldbird kończy ponadto prace nad jednolitym systemem obsługi produktów, co ma ułatwić użytkownikom korzystanie z wielu produktów i wykorzystanie potencjału platformy. Transformacja spółki finansowana jest z cash flow i zarząd Agory podkreślił, że z punktu widzenia rentowności grupy jest to dobry model. Agora liczy, że 2023 rok dla działającego w nowym modelu Yieldbird będzie przełomowy.
Wcześniej, prezes Agory podkreślał, że Yieldbird jest po zmianie struktury klientów i skupieniu się na marżowych partnerach. Spółka przekształca się w firmę stricte produktową. Wydawcy oczekują od takich firm, jak Yieldbird narzędzi, które pomogą im efektywnie samemu zarządzać powierzchnią reklamową, a w coraz mniejszym stopniu oczekują outsourcingu obsługi monetyzacji, a to był wcześniej główny obszar działalności spółki, wskazywał wcześniej Hojka.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews