Grupa Żabka nie wyklucza wejścia na kolejne rynki zagraniczne, ale dopiero, gdy osiągnie sukces w Rumunii i na razie skupia się na rynku rumuńskim, poinformował group chief strategy & development officer Tomasz Blicharski.
„W pełni koncentrujemy się na rynku rumuńskim, ale nie wykluczamy, gdy osiągniemy sukces w Rumunii, będziemy patrzeć na inne rynki. Jednak na ten moment jesteśmy skupieni na Rumunii” – powiedział Blicharski podczas wideokonferencji.
Sieć sklepów zwiększyła się o 1 166 w 2024 r. do 11 069 w Polsce i Rumunii na koniec grudnia 2024 r. W Rumunii Grupa otworzyła w ub.r. 60 lokalizacji, a obecnie ma prawie 90 sklepów. Blicharski zapowiedział, że do połowy 2025 r. celem Grupy jest test oraz dopasowanie formatu, lokalizacji i asortymentu do lokalnego konsumenta w Rumunii. Grupa będzie kontynuować test do połowy roku i ogłosi dalsze plany co do rynku rumuńskiego w II poł. 2025 r., być może około września.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews