Grupa Żabka planuje otworzyć ponad 1 100 sklepów w 2025 r. i ponad 1 000 w kolejnych latach, a capex w 2025 r. nie przekroczy 2% sprzedaży do klienta końcowego, poinformowała CFO Marta Wrochna-Łastowska. W I kw. br. grupa oczekuje średniego jednocyfrowego poziomu wzrostu LfL.
„Jesteśmy przekonani, że w 2025 r nasze wyniki będą zgodne z założeniami i będziemy w stanie utrzymać silne wzrosty rozwoju biznesu. W 2025 r. planujemy otwarcie ponad 1100 nowych sklepów, czyli o 10% więcej niż wcześniej zakładaliśmy, a w dalszych latach ponad 1000 sklepów rocznie. Spodziewamy się w br. stabilnej skorygowanej marży EBITDA. Skorygowana marża zysku netto w krótkim okresie to ok 3%, a następnie spodziewamy się jej wzrostu do zakładanego celu 4,5% w średnim terminie. Oczekujemy, że w I kw. wzrost LfL będzie na średnim, jednocyfrowym poziomie” – powiedziała Wrochna-Łastowska podczas wideokonferencji.
„W 2025 r. struktura capeksu będzie podobna, do tej którą widać od lat i w 2024 r., a większość naszego capexu będą stanowiły wydatki związane z rozwojem – nie przekroczy on 2% sprzedaży do klienta końcowego i największą część będą stanowiły wydatki na otwarcie 1100 sklepów” – dodała.
Grupa Żabka liczy na wzrost sprzedaży LfL na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych w 2025 r. (wobec wzrostu o 8,3% w tym ujęciu w ub.r.).
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego w 2024 r. wyniosła 27 277 mln zł wobec 22 775 mln zł rok wcześniej, w tym Żabka Polska: 26 167 mln zł wobec 22 305 mln zł, a Nowe Silniki Rozwoju: 1 109 mln zł wobec 470 mln zł.
W 2024 r. skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do 12,8%, zbliżając się do górnej granicy zakładanego przedziału 12-13%. W całym roku 2024 zysk netto 593 mln zł wobec 356 mln zł rok wcześniej. Skorygowany skonsolidowany zysk netto wyniósł odpowiednio: 714 mln zł wobec 430 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 3 363 mln zł wobec 2 740 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 3 505 mln zł wobec 2 834 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 23 797 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 19 806 mln zł rok wcześniej.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews