Grupa Żabka podtrzymuje plany zwiększenia sieci sprzedaży w Polsce do 19,5 tys. punktów do 2028 r., poinformowali przedstawiciele spółki.
„Sieć sklepów rozszerzyła się do 11 069 w Polsce i Rumunii na koniec grunia 2024 r. z 1 166 otwarciami, a cele strategiczne to podwojenie sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023-2028 r., zwiększenie sprzedaży LfL 5-krotnie do roku 2028 r. Otoczenie konsumenckie i trendy wspierały inicjatywy Żabki. Patrząc w przyszłość pozostaje stopień niepewności z powodu napięć geopolitycznych i wyzwań, z którymi się mierzyli konsumenci w poprzednich kwartałach” – powiedział prezes Tomasz Suchański podczas wideokonferencji.
„W Polsce otworzyliśmy ok 1 100 nowych sklepów, a ten rok to de facto mamy już zabezpieczone i podpisane umowy najmu, a ta sytuacja jest lepsza niż w poprzednich latach. Jesteśmy na dobrej drodze, żeby osiągnąć cel 19,5 tys. sklepów w Polsce. Jeśli chodzi o Rumunię to otworzyliśmy 60 lokalizacji i do połowy 2025 r. celem jest test oraz dopasowanie formatu i asortymentu do lokalnego konsumenta i wszystko jest to zgodne z oczekiwaniami. Mamy prawie 90 sklepów już teraz. Patrzymy, jakie lokalizacje działają najlepiej i jaki asortyment cieszy się powodzeniem wśród klientów, a pierwsze nasze wnioski są pozytywne. Będziemy kontynuować nasz test do połowy roku i wrócimy z dalszymi planami w kolejnej części 2025 r.” – dodał group chief strategy & development officer Tomasz Blicharski.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews