Nest Bank podpisał umowę z Polskim Standardem Płatności (PSP), dotyczącą uczestnictwa w systemie BLIK. Płatności BLIK będą dostępne dla klientów Nest Banku najpóźniej od końca III kwartału br., podała spółka.
Prace nad wprowadzeniem BLIKA w Nest Banku już trwają. Obecnie rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych. W związku z tym BLIK pojawi się w aplikacji mobilnej Nest Banku najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2020 r. Klienci Nest Banku będą mogli płacić BLIKiem w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, podano.
„Od początku w Nest Banku inwestujemy w innowacyjne rozwiązania. Naszym priorytetem jest rozwijanie bezpiecznych usług cyfrowych. Dlatego każdą wprowadzaną innowację poddajemy restrykcyjnym testom. BLIK jest zarówno jednym z najpopularniejszych, jak i najbezpieczniejszych nowoczesnych systemów płatności. Nasi klienci z pewnością będą z niego aktywnie korzystać” – powiedziała członek zarządu Nest Banku Agnieszka Porębska-Kość, cytowana w komunikacie.
Nest Bank jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwił zakładanie konta przez wideo rozmowę z konsultantem. Obecnie bank skupia się na dostarczaniu usług ułatwiających klientom prowadzenie biznesu online – między innymi narzędzi do obsługi faktur czy zakładania i prowadzenia sklepu internetowego, zaznaczono.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKa udostępnia już 14 banków lub grup bankowych. Możliwość skorzystania z BLIaA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).
Źródło: ISBnews