Immersion Games pozyskało od inwestorów w IV kw. 2020 r. łącznie 4,5 mln zł, podała spółka. W ramach przeprowadzonej w grudniu emisji prywatnej objęte zostały wszystkie oferowane akcje spółki, a stopa nadsubskrypcji wyniosła 59%. Akcje nabyli inwestorzy prywatni oraz instytucje finansowe.W pierwszej połowie br. Immersion Games planuje wejść na rynek publiczny NewConnect.
„Oferowane akcje Immersion Games spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Z oferty prywatnej w grudniu pozyskaliśmy 2,5 mln zł. Stopa nadsubskrypcji wyniosła 59%. Zebrane środki wykorzystamy m.in. na bieżące projekty oraz rozwój studia. Mamy ambitne, jasno sprecyzowane cele. Jednym z naszych kluczowych, tegorocznych planów jest debiut na rynku NewConnect. Liczymy, że Immersion Games będzie spółką publiczną w pierwszej połowie br.” – powiedział członek zarządu Michał Jarecki, cytowany w komunikacie.
Immersion Games zostało wydzielone z firmy Immersion w październiku ub. roku. Nowe, kilkunastoosobowe studio, odpowiada za produkcję gier i aplikacji wykorzystujących technologię VR/AR oraz projekty dedykowane PC. Obecnie Immersion Games pracuje nad grą VR Disc Ninja, której premiera na platformie Oculus Quest, planowana jest wiosną br. oraz grą Extreme Escape, której premiera planowana jest latem br., przypomniano.
„Disc Ninja to aktualnie najważniejszy projekt Immersion Games. Gra została już zaakceptowana przez Oculus Quest, który jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą VR na rynku. Obecnie liczba dostępnych tytułów na tej platformie jest wciąż bardzo ograniczona. Premiera naszej autorskiej gry planowana jest wiosną” – powiedział prezes Bartosz Rosłoński.
Immersion Games chce docelowo produkować trzy tytuły w ciągu roku, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałe platformy VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. Studio chce także wydać grę dedykowaną PC.
„W naszych projektach koncentrujemy się na scenariuszach i mechanice, które dedykowane są stricte VR-owi. Naszą grupą docelową są nowi gracze VR i z myślą o nich projektujemy mechaniki rozgrywki, które są proste do opanowania, ale wraz z pokonywaniem kolejnych etapów stają się coraz bardziej wymagające. W grach odwołujemy się do rzeczywistych sytuacji, zabieramy graczy w dalekie podróże, umożliwiamy sportową rywalizację i zapewniamy sporą dawkę emocji” – dodał przewodniczący rady nadzorczej Piotr Baczyński.
Immersion Games to producent gier VR oraz PC stworzony przez jedno z największych studiów VR na świecie – Immersion. Warszawska grupa Immersion od 2014 opracowuje projekty i produkty w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, koncentrując się na rynku amerykańskim.
Źródło: ISBnews