InPost odnotował 332,2 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w I kw. 2021 r., co oznacza wzrost o 144% r/r, przy 793,2 mln zł przychodów (wzrost o 93% r/r), podała spółka. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 41,9% wobec 33,1% rok wcześniej.
W Polscy skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 142% r/r do 350,2 mln zł. W przypadku rynków zagranicznych wynik w tym ujęciu wyniósł -18 mln zł wobec -8,8 mln zł rok wcześniej.
„Skorygowana marża EBITDA na poziomie 41,9% w pierwszym kwartale 2021 roku wzrosła o 880 punktów bazowych r/r. Wzrost ten wynikał głównie z większego udziału przychodów z segmentu Paczkomatów, który charakteryzuje się wyższą marżą brutto w porównaniu z segmentem przesyłek kurierskich, a także z ogólnego wzrostu produktywności wynikającego z większej skali działalności spółki. Ponadto na skorygowaną marżę EBITDA wpłynęła dźwignia operacyjna, gdyż koszty ogólnego zarządu zmniejszyły się w stosunku do przychodów” – czytamy w komunikacie.
W Polsce przychody wzrosły w I kw. br. o 91% r/r do 782,1 mln zł (na rynkach zagranicznych – o 455% r/r do 11,1 mln zł).
Liczba Paczkomatów w Polsce na koniec marca br. wyniosła 11 743 (wzrost o 46% r/r).
„W Polsce wolumen przesyłek wzrósł o 97% do 97 mln paczek, do czego przyczyniło się zwiększenie liczby Paczkomatów o 46% oraz liczby skrytek o 77% r/r” – czytamy dalej.
Liczba Paczkomatów na rynkach zagranicznych na koniec marca br. wyniosła 1 810 (wzrost o 54% r/r).
„Wolumen przesyłek międzynarodowych zwiększył się o 600% do 1,4 mln paczek, do czego przyczynił się wzrost liczby Paczkomatów w Wielkiej Brytanii o 76% r/r” – napisano także.
Łącznie liczba Paczkomatów wzrosła o 47% r/r i wyniosła 13 553 na koniec marca br.
„InPost może pochwalić się świetnym początkiem roku 2021. Wolumen paczek niemal podwoił się w pierwszym kwartale i osiągnęliśmy znakomite wyniki finansowe. […] W ciągu tego kwartału jeszcze bardziej zwiększyliśmy skalę naszego działania oraz ofertę dla konsumentów i sprzedawców. Znacznie zwiększyliśmy tempo wdrażania systemu Paczkomatów – zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii – a także wdrożyliśmy nowe, rewolucyjne usługi, jak zwroty bez etykiet. Pod koniec kwartału w Polsce mieliśmy ponad 6,3 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile, co przekłada się na stałe zaangażowanie odbiorców i wzrost lojalności wobec marki” – skomentował prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews