Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zatwierdziła dokument informacyjny Legimi oraz wyznaczyła pierwszy dzień notowań na środę, 14 kwietnia br., poinformowała spółka.
„Bardzo się cieszymy i czekamy na dzień debiutu. Nasz biznes dynamicznie rośnie, w Polsce jesteśmy jednym z liderów rynku, szybko rozwijamy się także na bardzo perspektywicznym rynku niemieckim. Działamy w modelu subskrypcyjnym, który gwarantuje nam stały regularny i przewidywalny cash flow. Wierzę, że inwestorzy docenią naszą pracę i perspektywy rozwoju, podobnie jak miało to miejsce w trakcie wcześniejszych emisji, a sam debiut będzie udany” – powiedział prezes Mikołaj Małaczyński, cytowany w komunikacie.
Do obrotu zostaną wprowadzone już istniejące akcje, debiut na giełdzie nie jest związany z emisją nowych walorów. Legimi będzie jedną z nielicznych spółek subskrypcyjnych notowanych na GPW, podano także.
Według opublikowanych szacunkowych danych za rok 2020, spółka wypracowała ponad 32 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 84% r/r a, zysk netto wzrósł prawie 3,5-krotnie do blisko 2,1 mln zł. Liczba klientów podskoczyła o 73% do ponad 120 tys. Dynamicznie rośnie także skala biznesu w Niemczech. W minionym roku baza płacących użytkowników wzrosła o 100 % r/r, a tytuły dostępne w abonamencie zwiększyły się o 40% r/r do 150 tys.
„Podczas pandemii COVID-19 i lockdownów całego kraju, ludzie siedzący w domach bardzo chętnie korzystają z cyfrowej rozrywki. My odnotowaliśmy w tym czasie znacznie zwiększone zainteresowanie ofertą Legimi, co zauważyliśmy po dynamice wzrostu liczby abonentów. Mogę powiedzieć, że zdecydowana większość nowych użytkowników pozyskiwanych w okresie pandemii zostaje z nami na dłużej, współczynnik rezygnacji tej nowo pozyskanej grupy jest na niskim poziomie” – dodał Małaczyński.
Legimi prowadzi internetową sprzedaż e-booków oraz czytników.
Źródło: ISBnews