Oknoplast osiągnął w ubiegłym roku 1,72 mld zł przychodów, czyli o ponad 32% więcej niż rok wcześniej i 120 mln więcej niż pierwotnie zakładano, podała spółka. Firma utrzymuje kurs inwestowania i w planach na najbliższe lata ma realizację projektów o wartości prawie 25 mln euro.
„Tak dobry wynik osiągnięty w trudnych dla branży warunkach rynkowych w roku 2022 to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy, która zakłada dywersyfikację i elastyczne dopasowanie oferty do zmieniających się warunków i potrzeb klientów. Oknoplast jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych w Europie. Dzięki temu jesteśmy odporni na trudną sytuację geopolityczną, z którą mierzymy się od kilku lat. Innowacyjność i odwaga w działaniu zarówno w Polsce, jak i za granicą pozwoliły nam nie zwalniać tempa” – powiedział prezes Grupy Oknoplast Mikołaj Placek, cytowany w komunikacie.
Osiągane przez Grupę dobre wyniki sprzedaży pozwalają utrzymać kurs inwestowania, zarówno w infrastrukturę, jak i w rozwój. Oknoplast systematycznie przeznacza 5% obrotu na prace działu Research and Development, który stale bada rynek i rozwija portfolio produktów, będących odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, podkreślono.
„2023 rok i spowolnienie w branży budowlanej to kolejne wyzwanie, które stoi przed firmą. Grupa Oknoplast chce jednak utrzymać kurs i nie zaprzestaje rozwoju. Wśród planów na najbliższe lata są kolejne inwestycje w maszyny i moce produkcyjne oraz kontynuacja budowy hali produkcyjnej o powierzchni kilkunastu tys. m2 w Krakowie. Szacowany koszt inwestycji na przestrzeni najbliższych lat ma wynieść prawie 25 mln euro. Firma inwestuje w wyposażenie oraz rozbudowę produkcji w fabryce pod Madrytem. Oknoplast planuje również systematycznie zwiększać swój udział na rynkach Europy oraz rozwijać ekspansję na rynki Ameryki Południowej i USA” – zakończono.
Grupa Oknoplast to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Prowadzi działalność w 19 krajach: Austrii, Czechach, Finlandii, Francji (trzecia pozycja na rynku), Niemczech (pierwsza piątka na rynku), Norwegii, Nowej Zelandii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech, Węgrzech, Hiszpanii, Belgii, Irlandii Południowej i USA. W czerwcu 2013 roku ogłoszono utworzenie Grupy Oknoplast, w skład której dziś wchodzi pięć marek: Oknoplast, WnD, Aluhaus i Hermet10 (Ampuero), SKYVI.
Źródło: ISBnews