Pointpack chce zawierać dalsze partnerstwa z firmami z branży kurierskiej i handlowej oraz spodziewa się, że już wkrótce sfinalizuje negocjacje z kolejnymi podmiotami. W przyszłości budowę relacji biznesowych spółki ma wzmocnić przejście na główny rynek GPW z Newconnect, możliwy w I półroczu przyszłego roku, poinformował ISBnews prezes Marek Piosik.
„W tym roku najwięcej współpracowaliśmy z Pocztą Polską i DHL, pod koniec roku zaczęliśmy współpracę z DPD i w przyszłym roku dalej będziemy rozwijać te projekty. Jednocześnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi partnerami, również w zakresie lokalnych dostawców i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zaraportować konkrety” – powiedział Piosik w rozmowie z ISBnews.
„Decyzja o wejściu 'piętro wyżej’ na giełdzie to naturalna konsekwencja wyników, dynamiki przychodowej i perspektyw spółki. Mamy potencjał na kolejne projekty generujące przychody i m.in. dzięki rynkowi głównemu chcemy być odpowiednio postrzegani. To ułatwi też pozyskanie kapitału” – dodał prezes, zastrzegając, że samo przejście odbędzie się najprawdopodobniej bez emisji nowych akcji.
Piosik ma nadzieję, że debiut nastąpi w I półroczu 2021 r., w zależności od tempa prac regulatora.
Prezes wskazał, że potencjalne nowe partnerstwa obejmują również handel, w tym międzynarodowe sieci.
„Dostrzegamy coraz więcej zapytań ze strony globalnych graczy. Taka współpraca to byłby dla nas pożądany kierunek” – powiedział.
W jego ocenie, zapotrzebowanie na usługi Pointpack będzie rosło m.in. wraz z popularyzacją i obniżaniem się bariery wejścia do korzystania z automatów nadawczo-odbiorczych.
„Część punktów odbioru, które my wspieramy będzie się wyposażało w automaty, które staną się domeną nie tylko dużych firm. Będą się pojawiać szerzej automaty kurierskie z funkcją 'click and collect’ przy sklepach. Zagadką jest, jak będzie przebiegał rozwój prywatnych automatów nadawczych, ale to też jest obszar dla integracji z naszą platformą” – wymienił prezes.
„Pod kątem infrastruktury realizujemy też projekt badawczy, i mamy nadzieję wyrażać jego rezultaty w naszym biznesie, które pozwolą lepiej unikać kongestii w obrocie przesyłkami, obniżać koszty dystrybucji i przyjrzeć się aspektowi środowiskowemu. Dziś ślad węglowy dostaw to raczej ciekawostka, ale za kilka lat to może rzutować na wybór kuriera przez klientów” – zakończył prezes.
Pointpack jest partnerem technologicznym budującym rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Technologia Pointpack to aplikacje integrujące systemy kasowe, kasy fiskalne oraz urządzenia przykasowe i nadawczo-odbiorcze w sieciach i punktach handlowych. Spółka jest notowana na NewConnect.
Źródło: ISBnews