Selena FM odnotowała 24,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2024 roku wobec 54,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 51,73 mln zł wobec 70,54 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 62,87 mln zł wobec 80,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 483,02 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 491,6 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 69,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 61,72 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 1 357,48 mln zł w porównaniu z 1 356,34 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 155,81 mln zł wobec 129,26 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Rentowność brutto sprzedaży wyniosła po trzecim kwartale 2024 roku 34,2%, czyli o 1,9 pkt proc. więcej r/r. Wzrost ten był wynikiem stałego zwiększania udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży, podano w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 61,52 mln zł wobec 51,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 roku spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,78 mld zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews