Solar Company odnotowało 10,38 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 0,55 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 7,27 mln zł wobec 1,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 99,67 mln zł w 2020 r. wobec 139,73 mln zł rok wcześniej.
„W związku z wybuchem epidemii COVID-19 w roku 2020 spółka zanotowała istotne obniżenie przychodów ze sprzedaży o 28% wobec roku 2019 przy jednoczesnym spadku poziomu marży brutto na sprzedaży z 59% w roku 2019 do 56% w roku 2020” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
„Istotnym wsparciem sieci sklepów stacjonarnych i wzmocnieniem wizerunku marki Solar na rynku jest unowocześniony i bardzo dobrze działający sklep internetowy. Na rok 2021 przewidywane jest także dołączenie oferty produktów marki Solar do popularnej międzynarodowej platformy sprzedaży odzieży” – zapowiedziano także w sprawozdaniu.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2020 r. wyniosła 10,25 mln zł wobec 0,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Solar Company jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.
Źródło: ISBnews