Vercom ustalił cenę emisyjną oraz sprzedaży w ofercie publicznej na poziomie ceny maksymalnej, czyli 45 zł, podała spółka. Wartość oferty wyniesie 225 mln zł. Dzięki emisji nowych akcji Vercom pozyska 180 mln zł na dalszy rozwój.
W ramach IPO zaoferowanych jest do 4 mln nowo emitowanych akcji serii D. Dodatkowo w skład oferty wchodzi nie więcej niż 1 mln akcji istniejących zbywanych przez założycieli, stanowiących 6,91% kapitału spółki. Spółka, akcjonariusze sprzedający oraz główny akcjonariusz (R22) zawarły umowę lock-up na 12 miesięcy od dnia debiutu giełdowego, który planowany jest w pierwszej połowie maja, podano.
„Nasza oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Podsumować IPO będziemy mogli po przydziale akcji, jednak już teraz mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z przebiegu roadshow i feedbacku ze strony inwestorów instytucjonalnych. Cieszy nas również bardzo duże zainteresowanie ze strony inwestorów indywidualnych. Chciałbym podziękować wszystkim za poświęcony czas, zaangażowanie oraz docenienie naszego biznesu. Ostatnie dni były dla nas niezwykle pracowite. Spotkaliśmy się z wieloma inwestorami, którzy są pod wrażeniem naszej działalności, dynamiki, strategii rozwoju i co najważniejsze widzą wciąż wysoki potencjał do wzrostu i skalowania” – powiedział prezes Vercom Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
Poza określeniem ceny za akcję ustalono również liczbę akcji w poszczególnych transzach. Zgodnie z dokonanym podziałem w transzy inwestorów indywidualnych znajdzie się 600 tys. walorów, stanowiących 12% oferowanych akcji. Natomiast transza inwestorów instytucjonalnych obejmie pozostałe 4,4 mln akcji. Przydział akcji zaplanowany jest na 27 kwietnia. Wszystkie istniejące akcje spółki oraz nowo emitowane akcje serii D mają w intencji spółki zostać wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW.
„Pozyskane środki chcemy w pełni wykorzystać na dalszy rozwój, a konkretnie akwizycje. Mają one na celu realizację strategii budowy silnego gracza na rynku usług CPaaS w regionie CEE. Szukamy jednokanałowych podmiotów wyróżniających się znaczną bazą klientów i potencjałem do sprzedaży kolejnych kanałów. Ważne dla nas jest również umiędzynarodowienie portfela klientów, a także posiadana technologia, która rozszerzy nasze kompetencje” – dodał Szyszka.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę – za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, komunikatory OTT). Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie.
Źródło: ISBnews