Odwiedzalność w obiektach handlowych była wyższa o 8% r/r w pierwszym tygodniu lipca i od 103 do 107% w pozostałych, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Tygodniowa odwiedzalność oscyluje w granicach 82-87% w porównaniu do wyników z 2019 roku.
„Porównując lipiec 2021 do lipca 2020 roku, można zauważyć tendencję wzrostową. W pierwszym tygodniu centra handlowe odwiedziło o 8% osób więcej niż rok temu w analogicznym okresie, a w pozostałe tygodnie miesiąca wyniki wahają się od 103 do 107%. Pokazuje to rosnące zainteresowanie klientów powrotem do stacjonarnych zakupów oraz rozrywki i gastronomii w centrach. O 5% wzrosła odwiedzalność w stosunku do czerwca 2021 roku, co oznacza, że klienci stale wracają do stacjonarnych zakupów w centrach handlowych, pomimo trwającego sezonu urlopowego” – czytamy w komunikacie.
Najlepszy dzienny wynik, podobnie jak w czerwcu, dotyczy soboty. 10 lipca centra odwiedziło średnio prawie 17 tysięcy osób i był to o 12% lepszy wynik niż w analogicznym dniu sprzed pandemii, w 2019 roku.
„Wzrosty odwiedzalności centrów odnotowano we wszystkich regionach Polski. Należy zwrócić uwagę na zróżnicowane liczby klientów w zależności od części kraju. Odwiedzalność w lipcu 2021 w stosunku do 2020 roku w centralnym regionie wzrosła aż o 12%, we wschodnim – o 8%, a w południowo-zachodnim o niemal 7%” – czytamy dalej.
Odnotowano wyraźny wzrost odwiedzin w bardzo dużych centrach o powierzchni powyżej 60 000 m2 GLA. W lipcu wynosił on 115% w stosunku do poprzedniego roku. Podobnie w obiektach bardzo małych (o powierzchni od 5-20 tys. m2) zanotowano wzrost odwiedzalności o 14%, zakończono.
Dane PRCH nt. odwiedzalności centrów handlowych pochodzą z systemów zliczania klientów za pomocą kamer 3D, które podają liczbę klientów z dokładnością do 98%.
Źródło: ISBnews