Oferta Mirbudu, warta 549,44 mln zł brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) pn.: „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. – Kępno; odcinek I węzeł Przygodzice – węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła)”, podała spółka.
Wcześniej dziś Budimex poinformował, że jego oferta, warta 478,24 mln zł netto, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu pn.: ”Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S11 Ostrów Wlkp. – Kępno; odcinek II węzeł Ostrzeszów Północ - węzeł Kępno Północ”.
„Łącznie dziewiętnaście firm było zainteresowanych budową dwóch odcinków drogi ekspresowej S11 o długości ponad 30 km. Dla odcinka Przygodzice – Ostrzeszów Północ najkorzystniejszą ofertę złożył Mirbud na kwotę 549 441 000 zł. Natomiast dla odcinka Ostrzeszów Północ – Kępno najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex (588 232 566,40 zł). W ciągu 10 miesięcy od podpisania umów mają zostać opracowane projekty budowlane i złożone wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakładamy, że ich procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca” – napisała z kolei w swoim komunikacie GDDKiA.
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym, a także rezerwą terenu pod rozbudowę do trzech pasów) w terenie powinna rozpocząć się w IV kwartale 2026 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w I połowie 2029 r., podano także.
Mirbud działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 3 322 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews