QubicGames ocenia, że rynek gamedev w Polsce będzie się konsolidować i w związku z obecną sytuacją mogą pojawiać się okazje inwestycyjne. Dlatego też nie wyklucza zarówno inwestycji typu SEED, jak i akwizycji w celu wzmocnienia grupy, podała spółka.
„W latach 2022-2023 jednostka dominująca planuje dalej aktywnie inwestować w inne podmioty z branży gamedev. W ocenie zarządu, rynek gamedev w Polsce będzie się konsolidować i w związku z obecną sytuacją mogą pojawiać się okazje inwestycyjne. Dlatego też zarząd nie wyklucza zarówno inwestycji typu SEED, jak i akwizycji w celu wzmocnienia grupy kapitałowej za gotówkę i/lub za nowo emitowane akcje spółki. Między innymi w tym celu na wniosek zarządu został stworzony w 2021 roku kapitał docelowy w ilości 2 000 000 akcji” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Kluczem do wszelkich inwestycji będzie wzmacnianie grupy i uzupełnianie jej o brakujące obszary działalności, wiedzę ekspercką oraz pozyskanie nowych IP, podkreślono.
W latach 2022-2023 najważniejszą przychodowo platformę dla QubicGames będzie cały czas konsola Nintendo Switch, podano także.
„Zarząd QubicGames przewiduje, że rynek konsol Nintendo Switch będzie rozwijał się dynamicznie przez kolejne lata i osiągnie 150 milionów urządzeń w perspektywie 4 najbliższych lat. Daje to doskonałe perspektywy dla producentów i wydawców gier na platformie Nintendo Switch przynajmniej do końca roku 2025” – napisano też w sprawozdaniu.
Jednocześnie QubicGames będzie dalej oferować swoje usługi eksperckie w ramach wsparcia wydawania gier na konsolę Nintendo Switch przez innych wydawców i developerów. Obecnie toczą się rozmowy z kilkoma podmiotami zainteresowanymi taką usługą, podano również w informacji.
W 2021 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 12,24 mln zł i wzrosły o 6% r/r.
„Głównym źródłem przychodów były przychody ze sprzedaży gier na platformę Nintendo Switch, które w 2021 roku wyniosły 81% przychodów ze sprzedaży (90% w roku 2020). Wraz z rozwojem grupy kapitałowej, w szczególności spółki zależnej Untold Tales, coraz większy udział w przychodach ze sprzedaży w 2021 roku miała sprzedaż gier na komputery PC/Mac (głównie za pośrednictwem Steam oraz Epic), jak również sprzedaż na konsole PS4 oraz Xbox” – czytamy w sprawozdaniu.
W 2021 roku łączne przychody ze sprzedaży gier na komputery PC/Mac oraz na pozostałe konsole wyniosły 667,6 tys. zł, w porównaniu do 73,4 tys. zł w roku poprzednim.
„Zarząd przewiduje, że w kolejnych latach udział przychodów ze sprzedaży gier na platformy inne niż Nintendo Switch w całkowitych przychodach grupy kapitałowej będzie się stopniowo zwiększał” – zapowiedziano także.
QubicGames jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od 2016 r.
Źródło: ISBnews