CDRL – właściciel marki Coccodrillo – notuje dynamiczną sprzedaż online w Rumunii i planuje rozpocząć pracę nad kolejnymi e-sklepami dla Armenii, Rosji i Białorusi w drugiej połowie roku, poinformował ISBnews wiceprezes Tomasz Przybyła.
CDRL uruchomił wersję sklepu internetowego w Rumunii w lipcu ubiegłego roku, gdzie obecnie notuje dynamiczne wzrosty sprzedaży. E-sklep spółki na Ukrainie rozpoczął działalność w lutym tego roku i w obu przypadkach CDRL liczy na dynamiczny rozwój.
„Sklep ukraiński działa niespełna miesiąc, więc jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o wynikach i analizować sprzedaż. Możemy natomiast pochwalić się bardzo dobrymi wynikami, jakie odnotowuje sklep w Rumunii. Sprzedaż miesięczna wzrosła o 300% w porównaniu do pierwszych miesięcy działalności ubiegłego roku. W Rumunii jednak mamy 43 salony stacjonarne i jesteśmy bardzo rozpoznawalną marką, ceniona za jakość produktów” – powiedział ISBnews Przybyła.
Wiceprezes podkreślił, że procesy sprzedażowe są znaczenie łatwiejsze, dzięki temu, że Rumunia jest członkiem Unii Europejskiej, a poza tym znaczna część przepisów prawnych jest ujednolicona.
„Ukraina działa poza obszarem UE, tym samym musimy liczyć się z dodatkowymi kosztami (np. cło). W tym kraju mamy tylko 2 salony sprzedaży. Rentowność w obu sklepach planowana na takim samym poziomie, jak w Polsce. Oczywiście, początki na Ukrainie nie są w stanie jeszcze tego określić, ale widzimy potencjał w dłuższej perspektywie dążąc do tego samego stopnia rentowności” – dodał Przybyła.
W jego opinii, oba kraje mają duży potencjał, ale to Rumunii w tym roku nastąpi dynamiczny przyrost sprzedaży.
„W obu krajach widzimy duży potencjał, zakładamy w Rumunii niemal 1000% większą sprzedaż w porównaniu do zeszłego roku. W drugiej połowie roku planujemy połączenie magazynu rumuńskiego z polskim, aby udostępnić całość oferty klientom z Rumunii” – dodał wiceprezes.
Spółka ma już także w planach rozwój swoich e-sklepów w kolejnych krajach.
„Planujemy uruchomić w kolejnych etapach sklep dla Armenii, Rosji i Białorusi. Prace nad wdrożeniem tych sklepów rozpoczną się w drugim półroczu tego roku” – podsumował Przybyła.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews