Netto, po zakończeniu konwersji Tesco, ma ok. 650 sklepów o ponad 240 tys. m2 powierzchni handlowej i 5 centrów dystrybucyjnych, podała sieć. Blisko 250 z tych obiektów to dawne placówki Tesco.
„Kończymy proces konwersji, ale nie zatrzymujemy się. Przed nami kolejne wyzwania. Obecnie rozpoczynamy proces modernizacji naszych placówek, by dostosować je do formatu 3.0, który jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów. Dalej będziemy chcieli rozwijać naszą sieć. W 2022 r. planujemy otworzyć 15 nowych sklepów” – powiedział CEO Netto Polska Hugo Mesquita, cytowany w komunikacie.
Poprzez konwersję sieć Netto pojawiła się na wschodzie kraju – w województwach podlaskim, lubelskim i podkarpackim, podano także.
Nowo otwierane sklepy Netto mają format 3.0 – sferze wizualnej to minimalistyczny wystrój wnętrz zapewniający komfort zakupów dzięki szerokim alejkom, neutralnemu oświetleniu oraz zastosowaniu naturalnych materiałów wyposażenia wnętrz. Obecnie w Polsce otwartych jest około 350 sklepów tego typu.
Salling Group otrzymał od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodę na przejęcie Tesco Polska w marcu zeszłego roku.
Sieć Netto jest obecna obecna jest w Danii i Niemczech, a w Polsce działa od 26 lat. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Sieć zatrudnia w Polsce 9 tys. pracowników. Większość produktów w asortymencie pochodzi od polskich dostawców.
Źródło: ISBnews