Auto Partner odnotował 50,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2024 r. wobec 60,55 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 65,73 mln zł wobec 83,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 921,93 mln zł wobec 994,83 mln zł rok wcześniej.
W całym roku 2024 skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 207,98 mln zł wobec 223,59 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 4 112,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 3 653,38 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 343,56 mln zł wobec 346,23 mln zł zysku rok wcześniej.
„W 2024 roku osiągnęliśmy najwyższe w historii przychody, przekraczając poziom 4,1 mld zł. To kolejny rok z rzędu, w którym notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Nasza strategia rozwoju, oparta na zrównoważonej ekspansji w kraju i za granicą oraz konsekwentnym zwiększaniu udziałów rynkowych, przynosi wymierne efekty. Jesteśmy również zadowoleni z osiągniętego zysku netto, który wyniósł 208 mln zł i tylko nieznacznie ustąpił rekordowemu poziomowi z roku poprzedniego” – powiedział prezes Auto Partner Aleksander Górecki, cytowany w komunikacie.
„Na niższą niż rok wcześniej dynamikę sprzedaży oraz wyniki na pozostałych poziomach wpłynęły przede wszystkim deflacja po stronie producentów części samochodowych oraz umocnienie się kursu złotego wobec euro, w porównaniu z poziomami z 2023 r. Pomimo tego, osiągnęliśmy wyższą efektywność sprzedaży – rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 27,4%, co świadczy o skutecznym zarządzaniu asortymentem w zmiennym otoczeniu walutowym. Jednocześnie skutecznie kontrolowaliśmy koszty, utrzymując dyscyplinę pomimo rosnących wydatków na wynagrodzenia. Zakończyliśmy miniony rok w bardzo dobrej kondycji finansowej. W bieżącym roku koncentrujemy się na dalszym zwiększaniu skali działalności, umacnianiu pozycji konkurencyjnej oraz podnoszeniu efektywności operacyjnej” – dodał.
W 2024 roku zarówno rynek krajowy, jak i rynki zagraniczne miały zbliżony ok. 50% udział w przychodach Grupy. Tempo wzrostu sprzedaży krajowej w ub. r. wyniosło 13,3% r/r, a dynamika eksportu była na poziomie 11,8% r/r. Produkty Grupy trafiają w przeważającej większości na rynek Unii Europejskiej, głównie za pośrednictwem dostaw bezpośrednich z magazynu centralnego w Bieruniu oraz z centrów dystrybucyjnych w Pruszkowie i Poznaniu, podano.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 208,16 mln zł w całym roku wobec 221,03 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,1 mld zł w 2024 r.
Źródło: ISBnews