Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych w sierpniu br. była niższa o 5,3% r/r, a liczba transakcji spadła w tym czasie o 7,9%, wynika z danych Polskiej Izby Handlu (PIH) i Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych r/r wyniosła +6%, podano.
W sierpniu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 18,18 zł, tj. o 3% więcej niż w sierpniu 2020 r. i o 19% więcej niż dwa lata wcześniej.
Dynamika sprzedaży w supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) w sierpniu 2021: m/m -6,5%%, r/r +0,5%, zakończono.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Źródło: ISBnews