Odwiedzalność w obiektach handlowych w Polsce była wyższa o 9% r/r we wrześniu oraz osiągnęła poziom 92% odwiedzalności z 2019 r., podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Dane na temat odwiedzalności centrów handlowych pozwalają z ostrożnym optymizmem patrzeć na końcówkę roku, gdyż potwierdzają, że handel stacjonarny z miesiąca na miesiąc zbliża się do poziomów sprzed pandemii, a klienci wracają do swoich starych przyzwyczajeń zakupowych. Potrzebny jest nam teraz okres nieprzerywanych lockdownami operacji oraz stabilnej sytuacji epidemicznej, aby wzmocnić cały sektor handlowy i jego wyniki” – powiedział dyrektor zarządzający Krzysztof Poznański, cytowany w komunikacie.
Wśród najczęściej odwiedzanych we wrześniu centrów handlowych znajdują się obiekty z regionów południowo-zachodniego i północno-zachodniego, którym udało się przekroczyć poziom odwiedzalności z 2019 roku (odpowiednio o 29% i 3%). Biorąc pod uwagę wielkość obiektów handlowych, najlepszy rezultat w badanym miesiącu osiągnęły centra duże (o powierzchni między 40 a 60 tys. m2). Ich odwiedzalność przekroczyła o 3% wynik z 2019 roku. W obiektach średnich (20 – 40 tys. m2) i bardzo dużych (powyżej 60 tys. m2) footfall wyniósł ponad 92% poziomu z roku 2019. Obiekty małe i bardzo małe (5 – 20 tys. m2) osiągnęły wynik 81% w stosunku do ostatniego sprzed pandemi roku, podano także.
„Najwyższy footfall we wrześniu zanotowano w sobotę 18 września. W ciągu jednego dnia średnio każdą galerię handlową odwiedziło wtedy prawie 17 tysięcy osób, co daje wynik wyższy o 13,5% niż w analogicznym dniu – trzeciej sobocie września 2020 roku. Podobnie, jak w dwóch poprzednich latach, we wrześniu nie było niedzieli handlowej” – czytamy dalej.
PRCH Database, czyli dane dotyczące odwiedzalności centrów handlowych są nieprzerwanie od 2008 roku zbierane i weryfikowane przez wiodącą firmę doradczą PwC na zlecenie PRCH. Badania footfall są prowadzone przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii powalających na rzeczywiste, codzienne śledzenie ruchu w centrach handlowych. Klienci odwiedzający centra handlowe są zliczani za pomocą kamer 3D zlokalizowanych przy każdym wejściu do obiektu. Aby zminimalizować możliwość błędów, kamery zamontowane są również w dodatkowych wybranych miejscach wynikających z układu danego obiektu i przepływu klientów, w celu weryfikacji ruchu. Systemy liczą klientów z 98% dokładnością pomiaru.
Źródło: ISBnews