Netflix miał 29% udziału w polskim rynku streamingu online (SVOD) w I kw. 2025 r. (spadek o 4 pkt proc. r/r); na drugim miejscu z 17% udziału utrzymuje się Max (wcześniej HBOmax) (wzrost o 1 pkt. proc. r/r), wynika z danych firmy JustWatch.
„JustWatch, największy przewodnik streamingowy na świecie, zaprezentował najnowsze dane dotyczące udziałów rynkowych usług SVOD w Polsce za pierwszy kwartał 2025 roku. Raport został opracowany na podstawie aktywności ponad 700 tys. użytkowników miesięcznie, po przeanalizowaniu ich preferencji, wyborów platform i interakcji z ofertami streamingowymi. Netflix niezmiennie dominuje na polskim rynku streamingu, osiągając 29% udziału – niemal dwa razy więcej niż Prime Video (14%) i ponad kilkakrotnie więcej niż serwisy, takie jak Viaplay czy SkyShowtime (po 3%). Drugie miejsce zajmuje Max z wynikiem 17%. Disney+, Apple TV+ i Player wspólnie stanowią jedną trzecią całego zapotrzebowania na treści streamingowe” – czytamy w komunikacie.
W porównaniu do Ikwartału 2024 r., widoczne są następujące trendy: Netflix kontynuuje spadek, tracąc łącznie 4 punkty proc.; Viaplay również odnotował wyraźny spadek – o 3 pkt. proc.; liderami wzrostu są Disney+ i Amazon Prime Video – po 2 pkt proc.; Max oraz SkyShowtime zyskały po 1 pkt proc., Apple TV+ utrzymał się na stałym poziomie; Player stracił 1 pkt. proc. w skali roku, wymieniono w informacji.
Udziały JustWatch w rynku są obliczane na podstawie zainteresowań użytkowników naszą stroną internetową i aplikacjami mobilnymi. Zainteresowanie użytkowników w Polsce jest mierzone poprzez dodanie filmów lub programów telewizyjnych do ich listy obserwowanych, kliknięcie na serwis streamingowy lub filtrowanie wielu serwisów streamingowych i wybranie odpowiedniego serwisu streamingowego, podano w metodologii badania.
Źródło: ISBnews